کد خبر: ۴۵۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش:
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: متناسب با امکانات هر مدرسه و اقدامات و عملکرد سال‌های گذشته آن‌ها، شهریه‌ها را نسبت به سال‌های گذشته افزایش داده‌ایم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: متناسب با امکانات هر مدرسه و اقدامات و عملکرد سال‌های گذشته آن‌ها، شهریه‌ها را نسبت به سال‌های گذشته افزایش داده‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، محمودزاده گفت: افزایش شهریه مدارس بر اساس ماده ۱۵ قانون تاسیس مدارس، همه ساله از طریق شورای نظارتی در استان‌ها و مناطق انجام می‌شود.

او اظهارداشت: برای تعیین شهریه، الگویی وجود دارد و متناسب با این الگو در اسفند سال گذشته بخشنامه‌های لازم را آماده کردیم. به تمامی همکاران در استان‌های کشور نیز ابلاغ کرده بودیم.

به گفته محمود زاده در این الگو تمامی موضوعات مربوط به امکانات، تجهیزات، فضا، حقوق معلمان، فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مد نظر قرار داده شده‌اند.

او عنوان کرد: امسال از ۱۰۰ امتیازی که برای این مدارس در نظر گرفته‌ایم ۳۵ امتیاز را برای بهبود فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در نظر گرفته و به دنبال کیفیت بخشی به این موضوع بودیم که تقریبا حدود ۴ ماه میان موسسین، مدارس و کارشناسان ما که در وزارت‌خانه و مدارس حضور داشتند رد و بدل و بحث می‌شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد این بحث‌ها به توافق رسیدیم متناسب با امکانات هر مدرسه و اقدامات و عملکرد سال‌های گذشته آن‌ها شهریه‌ها را نسبت به سال‌های گذشته افزایش دهیم.

وی افزود: به همین خاطر، امسال نمی‌توانیم بگوییم که به عنوان مثال شهریه‌ها ۲۰ یا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده‌اند. امسال تصمیم بر این بود که نسبت به عملکرد مدارس تصمیم‌گیری کنیم. با این کار هم تاب‌آوری مردم و هم نقطه نظرات موسسین را مد نظر قرار دادیم و شهریه‌ها را اعلام کردیم.

محمودزاده تصریح کرد: ۲ نوع شهریه وجود دارند. یک شهریه ثابت است که به فعالیت‌های درسی و فوق برنامه‌ها مربوط می‌شود و دیگری بحث شهریه مکمل است و فوق برنامه‌های غیر درسی را شامل می‌شود.

با اعلام رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی فوق برنامه‌هایی که در متن شهریه‌های ثابت قرار داده شده‌اند، در مدارس اجباری هستند. به عنوان مثال، در دوران متوسطه ۳۵ ساعت آموزش است و ۷ ساعت نیز به عنوان فوق برنامه تعیین شده است که این‌ها شهریه ثابت هستند و با شهریه متغیر تفاوت دارد.

او گفت: شهریه مکمل شامل فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی، تربیت بدنی و ورزش و حتی بعضی از مکمل‌های درسی و غیر درسی دیگر است که اجباری نیستند و کاملا اختیاری هستند. تمامی این موضوعات به تمامی مدارس ابلاغ شده است. با این کار امکان دارد شهریه ۲ مدرسه که کنار یکدیگر هستند به دلیل موارد مطرح شده با یکدیگر تفاوت داشته باشد. این موضوعات نیز به تمامی استان‌ها اعلام شده است.

محمود زاده افزود: از اولیاء نیز خواهش کردیم که هم برای شهریه ثابت و هم برای شهریه فوق برنامه‌ها، اطلاعیه‌های مدارس را چک کنند. باید شهریه‌های خود را متناسب با امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌دهند، پرداخت کنند.

وی درباره تخلفات احتمالی بعضی مدارس درباره دریافت شهریه اضافی گفت: در سامانه مشارکت اعلام کرده‌ایم و هم معلمان می‌توانند اعتراض کنند که مثلا مدرسه کمتر از قراردادی که با ما دارد پرداخت می‌کند و اولیاء نیز می‌توانند اعتراض خود را درباره پرداخت شهریه‌ها اعلام کنند.

او گفت: اعتراضات را در قالب این سامانه حتما جواب می‌دهیم و به غیر از این نیز می‌توانند به ادارات آموزش و پرورش، مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی در استان‌ها و ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مراجعه کنند؛ کم و کاستی‌ها را بگویند و آن‌ها نیز حتما پیگیری خواهند کرد. وظیفه ما هم این است که با تمام وجود مشکلات اولیاء و دانش‌آموزان را برطرف کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اشتغال اتباع خارجی فاقد مجوز کار، غیرقانونی است / افزایش تقاضای بازنشستگی پیش از موعد / تعداد بیکاران در کرمان یک سوم اتباع خارجی در مشاغل مختلف است / اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / از زمان واگذاری شرکت ذغالسنگ به صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات شرکت بیشتر شده

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پربازدید ها

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس‌راه استان کرمان: هزار و 66 نفر در تصادفات سال گذشته جان خود را از دست دادند

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کارگاه تولید مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)