کد خبر: ۴۹۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
ارسال به دوستان
ذخیره
معاون اقتصادی استانداری کرمان در مراسم کلنگ‌زنی صنایع وابسته در گل گهر سیرجان عنوان کرد:
در مراسم کلنگ‌زنی کارگاه مهندسی معکوس و «سرای نوآوری فولاد، زنجیره تأمین و صنایع وابسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان» که با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مجتمع شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان برگزار شد، معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: یکی از چالش‌های مهم در کشور، ارتباط صنعت و دانشگاه است که این موضوع تا حد زیادی در استان کرمان رفع شده است.

در مراسم کلنگ‌زنی کارگاه مهندسی معکوس و «سرای نوآوری فولاد، زنجیره تأمین و صنایع وابسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان» که با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مجتمع شرکت صنعتی و معدنی گل گهر سیرجان برگزار شد، معاون اقتصادی استانداری کرمان گفت: یکی از چالش‌های مهم در کشور، ارتباط صنعت و دانشگاه است که این موضوع تا حد زیادی در استان کرمان رفع شده است.

امیر حسن زاده افزود: تحقق ارتباط صنعت و دانشگاه را می‌توانیم در برگزاری‌ نمایشگاه عصر امید ببینیم که این حرکتی رو به جلو است. در استان کرمان صنایع کوچک و متوسط با دانشگاه‌ها به خوبی ارتباط برقرار کرده‌اند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا صنایع بزرگ باعث توسعه نمی‌شوند؛ اما  صنایع کوچک و متوسط باعث توسعه  شده است.

حسن‌زاده با تأکید بر اینکه در حوزه کارخانه‌داری و کارخانه‌سازی گام برداشته‌ایم، گفت: این نشان می‌دهد هنوز با صنعتی شدن فاصله داریم و باید به سمت تأمین نیاز‌های دانش‌بنیان، فناورانه و آی.تی برویم.

معاون استاندار با تأکید بر اینکه صنایع بالادستی در حوزه معدن کار نکرده‌اند، گفت: از دانشگاه آزاد انتظار داریم چنین مسئله‌ای را رفع کند. پیش‌بینی می‌کنیم آینده نزدیک با مشکل کمبود سنگ مواجه شویم؛ این به آن معناست که هنوز اکتشاف را مد نظر نداریم نه اینکه سنگ کم داشته باشیم.

معاون اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه اکتشافات یک عملیات علمی و تخصصی است، ادامه داد: کرمان یک استان با ظرفیت معدنی است، ولی اکتشافات در آن انجام نمی‌شود که دانشگاه آزاد می‌تواند به این موضوع ورود کند.

حسن‌زاده گفت: ذخایر شمالی استان کرمان ۸ میلیارد تن و جنوب این استان ۳۲۸ میلیون تن است که این فاصله اکتشافات در شمال و جنوب استان را نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید به سمت اکتشافات عناصر جدید برویم، مطرح کرد: اکنون ۸۰ نوع عنصر معدنی داریم؛ اما اکتشاف نکردیم . علاوه بر اینها، کمبود دانشجو و رشته‌های مرتبط با اکتشافات را داریم که باید به این‌مسئله رسیدگی کرد.

در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه باید به جامعه و زیست‌بوم متصل باشد، گفت: انطباق دانشگاه با زیست بوم صرفاً با ارائه رشته‌های متناسب شهرها صورت نمی‌گیرد، بلکه زیست‌بوم باید در روش‌ها، رشته‌ها و فناوری‌ها از حضور دانشگاه بهره‌مند و منتفع شود. برای این اتفاق، به محیط‌های همجوار صنعت نیاز داریم.

محمدمهدی طهرانچی به مدل موفق آموزش پزشکی در تربیت دانشجویان اشاره کرد و افزود: دانشکده‌های پزشکی به این دلیل موفق بوده‌اند که هم‌جوار جامعه و در محیطی عملی، دانشجویان را تربیت می‌کردند، اما مدل آموزش مهندسی در دانشگاه‌ها به این شیوه نبوده که دانشجویان بتوانند در کنار اساتید خود در محیط هم‌جوار صنعت، کسب تجربه کنند. بحمدالله با حمایت‌های خوب استاندار کرمان و معاون اقتصادی استاندار گرفته تا مسئولان شهری و نظام سیاسی و مدیریتی استان و از طرف دیگر نگاه بلندی که در صنایع استان کرمان وجود دارد، در کنار انطباق‌پذیری به وجود آمده در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، درک تحول به خوبی رخ داده است و امروز شاهد کلنگ‌زنی مجموعه کارگاه مهندسی معکوس و سرای نوآوری فولاد، زنجیره تأمین و صنایع وابسته هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سرای نوآوری بخشی از دانشگاه است، تصریح کرد: همانطور که دانشجویان علوم پزشکی در کنار اساتید خود به بیمارستان می‌آیند، سرای نوآوری نیز جایی است که تابلوی دانشگاه آزاد اسلامی در دل صنعت قرار می‌گیرد و دانشجویان در محیط عملی آموزش خواهند دید.

طهرانچی خاطرنشان کرد: عملکرد سرای نوآوری فولاد، زنجیره تأمین و صنایع وابسته باید به گونه‌ای باشد که افراد علاقمند به تحصیل و یا کسب تجربه در حوزه معدن هستند، به عنوان قطب این حوزه به این سرا بیایند. از این اتفاق مبارک بسیار خوشحالیم و ان‌شاءالله تا 18 ماه آینده این سرا به بهره‌برداری برسد تا تبدیل به سرای شاخص و نگین منطقه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی باید از یک طرف به بیمارستان فرهیختگان و از طرف دیگر به سراهای نوآوری خود ببالد، پیشنهاد داد با توجه به مصادف بودن ایام ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت با کلنگ‌زنی سرای نوآوری فولاد، زنجیره تأمین و صنایع وابسته، این ساختمان به نام این امام بزرگوار نامگذاری شود.

لازم به ذکر است فاز نخست این مجموعه قرار است در 7 هزار و 550 مترمربع و طی 18 ماه به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است در این مراسم دکتر مجید مشکینی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری، دکتر داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع، دکتر عنایت‌اله ملکی تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات، دکتر علی یعقوبی فرماندار سیرجان، دکتر علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، دکتر امیررضا بازرگان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان و جمعی از مدیران و مسئولان استانی و دانشگاهی حضور داشتند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اشتغال اتباع خارجی فاقد مجوز کار، غیرقانونی است / افزایش تقاضای بازنشستگی پیش از موعد / تعداد بیکاران در کرمان یک سوم اتباع خارجی در مشاغل مختلف است / اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / از زمان واگذاری شرکت ذغالسنگ به صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات شرکت بیشتر شده

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پربازدید ها

استاندار کرمان: واگذاری معادن به واحدهای تولیدی در سایر استان‌ها پذیرفته نیست

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)