کد خبر: ۵۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۰
ارسال به دوستان
ذخیره
سید حسین مرعشی در همایش انتخاباتی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان:
استاندار اسبق کرمان خطاب به نامزدهای اصلاح‌طلب استان کرمان در انتخابات مجلس گفت: وای به حال شما که اگر بعد از انتخابات بخواهید به مردم پشت کنید وای به حال شما که اگر فرصت‌های خدمت را مغتنم نشمارید. من تا جایی با شما هستم که شما در مسیر خدمت به این مملکت و این مردم باشید و صراحتا اعلام می‌کنم که پیمان ما با هر کسی، مشروط به صحت عمل و همراهی با مردم است.

استاندار اسبق کرمان خطاب به نامزدهای اصلاح‌طلب استان کرمان در انتخابات مجلس گفت: وای به حال شما که اگر بعد از انتخابات بخواهید به مردم پشت کنید وای به حال شما که اگر فرصت‌های خدمت را مغتنم نشمارید. من تا جایی با شما هستم که شما در مسیر خدمت به این مملکت و این مردم باشید و صراحتا اعلام می‌کنم که پیمان ما با هر کسی، مشروط به صحت عمل و همراهی با مردم است.
به گزارش گفتارنو، سیدحسین مرعشی در نشست انتخاباتی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: صحنه سیاسی بین‌المللی داخلی و منطقه‌ای به گونه‌ ای می باشد که ایران نیازمند انتخاباتی است که بتواند کشور را در مقابل خطرات کاملا جدی بیمه بکند.
وی افزود: این که مقام معظم رهبری در دو ماه اخیر تقریبا هر هفته در بحث انتخابات نکاتی را گوشزد کردند نشانه توجه ایشان به مساله امنیت ملی ایران  است.
مرعشی گفت: بعد از اقدامات شایسته حماس در ۷ اکتبر شرایط سیاسی منطقه وارد فاز جدید شده و ایران در تمام حوزه‌های مقاومت به نوعی به طور مستقیم و غیر مستقیم حضور دارد، ما وارد یک جنگ نیابتی با آمریکا هستیم.

عقب‌نشینی آمریکا از حمله به ایران با مشارکت مردم
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران افزود: وقتی که آمریکا بعد از حمله افغانستان و شکست طالبان آماده می‌شد برای اقدام بعدی خود، نتانیاهو سفری به آمریکا داشت و یک جمله تاریخی گفت که بغداد آدرس غلط است و آدرس درست تهران است.
مرعشی ادامه داد: آمریکایی‌ها صرفا هم به دلیل اینکه در آن بازه زمانی یک انتخابات برگزار شده بود و با مشارکت۷۲ درصدی حضور مردم در آن انتخابات مواجه شده بود ارزیابی کردند که اگر بخواهند وارد جنگ با ایران شوند به شکست آمریکا منتهی می‌شود چون مردم پشتیبان نظام هستند.
مرعشی خاطرنشان ساخت: آمریکا علی‌رغم فشار اسرائیل برای هدف اصلی قرار دادن ایران در منطقه از حمله به ایران صرفه‌نظر کرد و بغداد را مورد تهاجم قرار داد.
وی افزود: در حال حاضر انتخاباتی پیش رو داریم که با چند واقعیت تلخ مواجهیم اول نظام حاکم بر ایران و دستگاه‌های حاکمیتی علی رغم این که به خوبی متوجه اهمیت حضور مردم در صحنه سیاسی هستند  لوازم این کار را نپذیرفتند و عجیب است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران و نهادهای حاکمیتی  علی‌رغم این که هم خودشان به خوبی درک می‌کنند و هم سخنان رهبری صریح است که این انتخابات به امنیت ملی ما گره خورده اما حاضر نشدند در اکثر حوزه‌های انتخابیه فرصت رقابت ایجاد بکنند تا انتخابات پر شور برگزار شود یعنی ما داریم به حاکمانی کمک می‌کنیم که خودشان به خودشان کمک نمی‌کنند، البته ما این کمک را به کشور و مردممان می‌کنیم.
مرعشی گفت: هر درگیری احتمالی بین ایران و آمریکا و تغییر فاز جنگ نیابتی به یک جنگ واقعی یعنی هزار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ایران دود شود و ایران در زیرساخت‌ها به چهل سال قبل برگردد.

دعوت ما از مردم برای شرکت در انتخابات برای حاکمان نیست برای فرزندان و نسل‌های آینده است
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی افزود: ایران کشوری است که زندگی مردم گسترش پیدا کرده و اینگونه نیست که خدای ناکرده تاسیسات ما در عسلویه منهدم شود ما در شهرها آب و برق و گاز داشته باشیم.
مرعشی بیان داشت: ایران، ایران سال ۱۳۵۹ و ۶۰ نیست که با چند دبه نفت درب منازل مردم بشود زندگی مردم را سر و سامان داد؛امروزه ایران روزی ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید و مصرف می‌کند، ما اگر ضرورت حضور مردم در انتخابات را درک می‌کنیم و از آنها برای شرکت در انتخابات دعوت می‌کنیم برای حاکمان جمهوری اسلامی نیست بلکه برای مردم ایران و برای خودمان است حق فرزندان و نسل‌های آینده است.
وی افزود: حق این مردم نیست که با زحمت منابعی فراهم شده و تولیدی شکل گرفته با یک ندانم کاری حق مردم هدر برود اگر از حاکمان گله داریم و از مسئولان نظام داریم این که شما می‌دانید که چقدر نقش و حضور مردم در صحنه موثر است بنابراین فرصت رقابت به مردم بدهید شما هم همراه مردم از منافع آن برخوردار شوید.

مردم آنقدر از بی‌کفایتی‌ها و گرانی‌ها عصبانی هستند که گاهی تصمیماتشان بر علیه خودشان است
مرعشی گفت: مردم آنقدر از بی کفایتی‌ها از گرانی‌ها و تورم‌ها و فشارهای سنگین خسته هستند که گاهی اوقات تصمیماتشان بر علیه خودشان است این را ما باید درست به مردم توضیح دهیم حق با مردم ایران است مردم ما ۶ سال است که تورم بالای ۴۵ درصد را تحمل می‌کنند؛ کمر مردم شکسته الان سرپرستان خانوارها از خانواده خود خجالت می‌کشند؛ مردم حق دارند عصبانی شوند. اما مردم عصبانی نباید تصمیمی بگیرند که به ضررشان تمام شود.

بعضی‌ها فکر می‌کنند اگر مشارکت به زیر 20 درصد برسد مسئولان عقب‌نشینی می‌کنند
وی به سیاسیون اشاره کرد و یادآور شد: بعضی از سیاسیون هم فکر می‌کنند اگر مشارکت در انتخابات زیر ۲۰ درصد برسد مسئولان نظام و حاکمیت جمهوری اسلامی عقب‌نشینی می‌کنند و فضا را باز خواهند کرد این یک تهدید است چطور ممکن است یک سیاست‌مدار خطرات ناشی از آسیب‌پذیری ایران در مقابل آمریکا و اسرائیل را متوجه نشود؛ چطور ما می‌توانيم خطر بزرگ را نبینیم و به یک امید واهی دل ببندیم.
مرعشی عنوان کرد: من خیلی خوشحالم که در استان کرمان با فرمانی که در این انتخابات حرکت کردیم بر خلاف اکثر استان‌ها با فضای متفاوتی روبرو هستیم. خوشبختانه از ده کرسی استان کرمان ۹ کرسی رقابتی داریم؛ همه کاندیداهایی که هدف گرفته بودیم که در صحنه باشند تایید صلاحیت شدند که این سندی است که با همین شرایط هنوز می‌شود با یک فرمان عاقلانه‌ای حرکت کرد که میدان به نفع مردم کرمان باز بماند.

بسیاری از استان‌ها در آینده به کرمان اقتدا خواهند کرد
وی تصریح کرد: اگر بزرگان همت کنند و تلاش کنند مردم کرمان را بکشانیم پای صندوق‌های رای و مشارکت مردم کرمان بالای ۵۰ درصد برسد به شما اطمینان می‌دهم بسیاری از استان‌ها به کرمان در آینده اقتدا خواهند کرد.
مرعشی خاطرنشان ساخت: من در یکسال اخیر حداقل از ۵ استان کشور  هیات‌هایی داشتم از اتاق بازرگانی استان‌ها و  سازمان برنامه که آمدند و به الگوی توسعه منطقه کرمان رسیدند.

سیاستمدار آن کسی است که حرفی بزند و آن را به نتیجه برساند
وی افزود: حزب اصلاح طلب تاک در کرمان شکل گرفت که برش استانی اصلاح طلبان است؛ اصلاح‌طلبان در کرمان از نسل قبلی و نسل میانسال و جوان هستند که دور هم جمع شدند و با یک فرمانی حرکت کردند که بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم سیاست مدار آن نیست که حرفی بزند و آن حرف نشود و بگوید من گفتم، سیاستمدار آن کسی است که حرفی بزند و آن را به نتیجه برساند.
مرعشی یادآور شد: به خاطر دارم یکسال و نیم پیش وقتی هنوز داشت بحث انتخابات در استان کرمان شروع می‌شد با دوستان حزب تاک به گفتگو نشستیم و گفتیم سه تا خط قرمز را مراعات کنیم اول کسی که می‌خواهد به مجلس شورای اسلامی برود نمی‌تواند نسبت به کلیت نظام و رهبری موضع داشته باشد و در جهت مخالف حرکت کند.
وی افزود: خط قرمز دوم ما این است که نسبت فساد مالی حاکمان حساسیم‌ ما مجلس سالم می‌خواهیم و سومین موضوع فساد اخلاقی است، عرصه سیاست، عرصه پاکدامنی، پاکدستی و سلامت نفس است.
استاندار اسبق کرمان افزود: ما با این ۳ خط قرمز حرکت می‌کنیم و امروز استان کرمان اولین استانی است که ۹۰ درصد  کرسی‌هایش رقابتی شده است. بر این مبنا می‌خواهیم حرکت کنیم و معتقدم که این الگو بعد از نتیجه می‌دهد.

لیست مجلس یازدهم از مجلس دهم قوی‌تر بود
وی افزود: ما در ده دوره مجلس شورای اسلامی همیشه یک کف داشتیم در استان کرمان سه کرسی از ۱۰ کرسی و یک سقف داشتیم که ۷ کرسی از ده کرسی؛ لذا ما برای اولین بار در مجلس شورای اسلامی به یک کرسی تن دادیم و دلیلش این بود که منفعل بودیم همانطور که در سطح کشور منفعل بودیم.
مرعشی گفت: نقدهایی بر مجلس دهم وارد بود ولی نقد اصلی اصلاح طلبان برای نیامدن انتخابات مجلس یازدهم و نیامدن در انتخابات ۱۴۰۰ بود این نقد در تاریخ ایران متوجه اصلاح طلبان است و کسی نمی‌تواند از آن فرار بکند.
وی ادامه داد: اشتباه دیگر ما این بود که اجازه دادیم مجلسِ دو فراکسیونی بشود مجلسِ سه فراکسیونی. ما مجلس را برده بودیم اما از دستاوردهایش نتوانستیم استفاده کنیم، در انتخابات مجلس یازدهم لیستی که برای تهران آماده شد از لیستی که برای مجلس دهم آماده شده بود قوی‌تر بود اما تصمیم گرفتیم به دروغ به مردم بگوییم که کاندیدا نداریم.
مرعشی تصریح کرد: جریان چپ در هیچ دوره‌ای از مجلس کمتر از ۵۰ تا کرسی نداشتند در مجلس یازدهم ما رسیدیم به کمتر از ۵ کرسی؛ ما اشتباه کردیم فرصت انتخابات را از دست دادیم.
وی افزود: در انتخابات ۱۴۰۰ آقای همتی به ما گفتند که در لیست اصلاح طلبان اسم من را نگفتید گفتم اگر می‌گفتم شما رد صلاحیت می‌شدید.
مرعشی افزود: ما وقتی اسم آقای مصطفی تاج‌زاده که نظراتی درباره ولایت فقیه دارد را می‌گذاریم در راس لیست و آقای جهانگیری را می‌گذاریم نفر دوم به حاکمیت پیام مصالحه نمی‌دهیم؛ در صورتیکه گرایش سیاسی آقای تاج‌زاده با آقای جهانگیری متفاوت است. 

بانیان وضع موجود چه کسانی هستند؟ مردم نباید بگذارند بانیان وضع موجود دوباره سرکار بیانید
مرعشی خاطرنشان ساخت: آقای رئیسی یک عبارت معروف دارند به نام بانیان وضع موجود؛ من صراحتا از مردم کرمان سوال می‌کنم بانیان وضع موجود اقتصاد در مجلس چه کسی است؟ مقام معظم رهبری گفتند تورم را پایین بیاورید چرا اتفاقی نیفتاد. تورم یعنی دست در جیب مردم کردن.
وی افزود: من اگر کاندیدا بودم بالای شعارم‌ می‌نوشتم انتقام مردم، مردم باید انتقام بگیرند از بانیان وضع موجود به چه دلیل باید بانیان وضع موجود دوباره بر سرکار بیایند.
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: اگر در این انتخابات کسی یا کسانی با خودخواهی و با توافق نکردن فرصت را بسوزانند من روز بعد از انتخابات آنها را افشا می‌کنم؛ هیچکس حق ندارد با سرنوشت استان کرمان به خاطر خودخواهی خودش شوخی بکند، باید در شهرستان‌ها به کاندیدای معین برسید و با صلابت انتخابات را انشاءالله ببریم.

وای به حال شما اگر بخواهید بعد از انتخابات به مردم پشت کنید
مرعشی خطاب به نامزدهای اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس گفت: وای به حال شما که اگر بعد از انتخابات بخواهید به مردم پشت کنید وای به حال شما که اگر فرصت‌های خدمت را مغتنم نشمارید. من تا جایی با شما هستم که شما در مسیر خدمت به این مملکت و این مردم باشید و صراحتا اعلام می‌کنم که پیمان ما با هر کسی، مشروط به صحت عمل و همراهی با مردم است.

وی ادامه داد: همه انسان‌ها آزادند که مسیر زندگی سیاسی ‌شان را انتخاب کنند هر کدام از دوستان آزادند به هر ستاد انتخاباتی بروند اما بازی دوگانه نکنند یکی از هدف‌های مهم ما حفط کادرهای سیاسی است کسی بخواهد جدا شود اشکال ندارد. ما در شکست ‌و پیروزی با هم هستیم و باید با هم باشیم لذا من این پیام را به تمام دوستان خود می‌دهم.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)