کد خبر: ۵۲۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
ارسال به دوستان
ذخیره
انتقاد دبیرکل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان از برخی سخت‌گیری‌ها در برگزاری نشست این تشکل:
دبیر کل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در خصوص ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: این روزها سخنان مثبت و منفی زیادی در ارتباط با انتخابات گفته می شود ما به عنوان یک جریان اصلاح‌طلب ریشه خودمان را در انقلاب مشروطیت یافته‌ایم و انقلاب اسلامی به عنوان پشتوانه فکری بزرگ برای ما محسوب می‌شود.

دبیر کل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان در خصوص ضرورت مشارکت در انتخابات گفت: این روزها سخنان مثبت و منفی زیادی در ارتباط با انتخابات گفته می شود ما به عنوان یک جریان اصلاح‌طلب ریشه خودمان را در انقلاب مشروطیت یافته‌ایم و انقلاب اسلامی به عنوان پشتوانه فکری بزرگ برای ما محسوب می‌شود.
به گزارش گفتارنو محمدرضا نژادحیدری در نشست انتخاباتی جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان بیان داشت: مشارکت در انتخابات به قدری برای ما مهم است که اگر از 290 کرسی مجلس تنها در یک کرسی امکان رقابت داشته باشیم ما در آن یک کرسی شرکت خواهیم کرد زیرا صندوق رای میراث گرانقدر مشروطیت و انقلاب اسلامی است.
وی افزود: ما نباید در زمین کسانی که مخالف جمهوریت و مخالف حضور مردم در انتخابات هستند بازی کنیم و اجازه بدهیم که صندوق رای به مرور به فراموشی سپرده شود.
دبیر کل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: ما اگر به عنوان یک تشکل سیاسی و به عنوان بخشی از جبهه اصلاحات ایران، راهی غیر از انتخابات پیدا می‌کردیم که به صورت قانونی و مسالمت‌آمیز امکان تحقق مطالبات مردم  در آن راه وجود داشت بی‌درنگ آن راه را انتخاب می‌کردیم و به سمت انتخابات نمی‌رفتیم.
نژادحیدری در خصوص مشارکت در انتخابات تصریح کرد: تاکید بر این نکته را ضروری می‌دانم که ما برای پیروزی در این انتخابات مصمم هستم و تمام تلاش ما و دوستانمان در سراسر استان این است که انشالله به فضل الهی فضای سیاسی استان کرمان را تغییر دهیم و بتوانیم تعداد بیشتری از نمایندگان همسو با مجموعه اصلاح‌طلبان استان کرمان را راهی مجلس شورای اسلامی کنیم.
وی تصریح کرد: رقیب اصلی ما در این انتخابات مانند همه انتخابات‌های گذشته نه رقبای در صحنه ما بلکه عدم مشارکت مردم در انتخابات است و از این جهت باید کوشش کنیم تا جمع بیشتری از مردم ناامید و ناراضی را به سمت صندوق‌های رای تشویق کنیم.
نژادحیدری اذعان داشت: ما به عنوان جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان خودمان را یک تشکل قانون مدار و اهل رعایت قانون و اهل احتیاط می‌دانیم و حتی در جاهایی که امکان فعالیت قانونی هم است بنا به شرایطی که در آن قرار داریم با احتیاط عمل می‌کنیم.
دبیر کل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان گفت: نشستی که در حال برگزاری است از مدت‌ها قبل مقدمات آن فراهم شده بود و مسئولین شهرستان در جریان برگزاری آن قرار گرفته بودند و مکاتبات آن انجام شده بود ولی متاسفانه امروز صبح با واسطه به ما پیام دادند که نه تنها افراد مورد نظر شما برای حضور در انتخابات نباید در این جلسه سخنرانی کنند بلکه در این جلسه حضور هم نباید داشته باشند.
وی افزود: من به شدت در برابر این زیاده‌خواهی ایستادم و حتی این مساله را طرح کردم که اگر لازم باشد جلسه امروز را لغو می‌کنیم اما زیر بار این بدعت خطرناک که افرادی که انتخاب کردیم در این جلسه حضور نداشته باشند نمی‌رویم.
نژادحیدری خاطرنشان ساخت: از مدیریت استان و ستاد انتخابات این انتظار را داشتیم که با همان تفسیر موسعی از قانون که اجازه می‌دهد که آقای استاندار با یکی از نمایندگان فعلی مجلس و یکی از نامزدهای فعلی انتخابات به اتفاق پروژه افتتاح کنند و اگر سوال شود آقای استاندار شما چرا با یکی از نامزدهای انتخابات پروژه افتتاح می‌کنید و در جواب ما می‌گویید که ایشان نماینده فعلی هستند و به خاطر حضورشان در مجلس ما منع قانونی نداریم. با همین دیدگاه اجازه می‌دادند که دو تن از اعضای تشکل ما یعنی جناب آقای دکتر عرب‌نژاد و جناب آقای علیزاده امروز در جمع اعضای این تشکل و همچنین اعضای سایر تشکل‌ها سخنرانی می‌کردند و ما می‌توانستیم نه به عنوان نامزد انتخابات بلکه به عنوان دو کارشناس از نظرات این بزرگواران استفاده می‌کردیم.
نژادحیدری در ادامه گفت: ما این احتیاط را کردیم به هر حال می‌خواهیم التزام خودمان را به قانون نشان بدهیم اگر چه معتقدیم این تفسیر یک تفسیر مضیق از قانون است و با این که به اعتقاد بسیاری از حقوقدانان صحبت این بزرگواران در این جلسه هیچ منع قانونی نداشت اما این نظر را پذیرفتیم.
نژادحیدری در بخشی از سخنان خود تصریح کرد: ما در شرایطی هستیم که در یک فضای نابرابر وارد عرصه انتخابات شدیم؛ رقیب ما از مدت‌ها قبل با شبکه‌ی وسیعی که دارد و با پول‌های نامشخصی که وارد عرصه انتخابات کرده فعالیت انتخاباتی خودش را آغاز کرده ما از ستاد انتخابات استان کرمان می‌خواهیم که بر اساس فرمایش رهبری زمینه را برای فعالیت احزاب فراهم کند می‌خواهیم موانع را برطرف کند.
دبیر کل جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان اظهار کرد: من از جناب آقای جلالی معاون سیاسی امنیتی استاندار و همچنین رییس ستاد انتخابات خواهش می‌کنم حتما این موانع را از پیش پای احزاب بردارند.
وی افزود: در چند ماه گذشته چندین جلسه در ضرورت فعالیت احزاب در عرصه سیاسی در استانداری برگزار شده و جمعیت توسعه و آزادی استان کرمان یکی از همراه‌ترین تشکل‌هایی بوده که علی رغم انتقادی که به دولت داشته در این جلسات شرکت کرده و نظرات خودش را ارائه نموده است.
نژادحیدری گفت: ما از متولیان امر انتخابات انتظار داریم به همان اندازه که فضا برای برگزاری جلسات سایر نامزدها فراهم است برای نامزدهای مد نظر ما هم فراهم باشد و انتظارمان هم انتظار قانونی است و انتظار فراقانونی نداریم.
وی افزود: مگر در حال حاضر جلساتی از طرف نامزدها در سراسر شهر کرمان در سالن‌ها و تالارهای پذیرایی برگزار نمی‌شود؟ مگر آن‌ها صحبت نمی‌کنند؟ مگر آنها با مردم حرف نمی‌زنند؟ آیا برای آنها هم محدودیت ایجاد می‌شود؟
وی ادامه داد: امیدواریم با تدبیری که مسئولین امر دارند این بستر فراهم شود تا انشاالله نامزدهای ما نیز بتوانند با پشتوانه قانون و بر اساس ظرفیت‌های قانونی با مردم ارتباط برقرار کنند نظرات خودشان را به سمع و نظر جامعه برسانند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

امکان خرید بلیت نیم‌بها قطار و هواپیما برای معلولان شدید

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: تعیین تکلیف کارگاه‌های ضایعاتی برای مقابله با سرقت

قیمت طلا، سکه و ارز شنبه 8 اردیبهشت 1403

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

سامانه بارشی جدید آخر هفته وارد کرمان می شود / پیش بینی رگبار پراکنده باران طی امروز و فردا

رئیس مرکز کنترل دخانیات دانشگاه شهید بهشتی: مصرف قلیان در جمعیت نوجوان در حال افزایش است

فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان

تیراندازی مرگبار؛ رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی در عنبرآباد دو کشته بر جای گذاشت

نقدی به سخنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره خرابی دستگاه ام.آر.ای کلینیک بعثت و مجوز انرژی اتمی

کبد جوان 22 ساله کرمانی، به یک بیمار زندگی دوباره بخشید

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)