کد خبر: ۵۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گزارش خبرنگار اعزامی «گفتارنو» از قلعه‌گنج
فرماندار قلعه گنج ضمن دعوت از مردم برای بازدید از زیبایی‌های جازموریان، خواستار همکاری مسوولان استانی در جهت تامین زیرساخت‌های لازم بخش گردشگری این شهرستان شد.
فرماندار قلعه گنج ضمن دعوت از مردم برای بازدید از زیبایی‌های جازموریان، خواستار همکاری مسوولان استانی در جهت تامین زیرساخت‌های لازم بخش گردشگری این شهرستان شد.

به گزارش گفتارنو وحدت عیدی که در جمع خبرنگاران بازدید کننده از منطقه جازموریان سخن می‌گفت که معتقد است جازموریان می‌تواند به قطب گردشگری جنوب استان تامین شود، مهمترین نیاز منطقه را احداث راه برای تسهیل در رفت آمد به منطقه دانست.

وحدت عیدی که در حاشیه بازدید خبرنگاران از شهرستان قلعه گنج و منطقه جازموریان سخن می‌گفت ضمن درخواست از رسانه‌ها برای انعکاس جاذبه‌های گردشگری جازموریان تصریح کرد: جدا از اینکه جازموریان، مارز و رمشک و اطراف قلعه گنج جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارند، فرهنگ، گویش، نوع پوشش، خوراکی‌ها و موسیقی محلی این منطقه نیز برای گردشگران جذاب است.

سخن از جاذبه‌های توریستی جازموریان در حالی مطرح می‌شود که مرکز پهنه چازموریان تا قلعه گنج فاصله‌ای 100 کیلومتری داشته و رفت و آمد به آن پس از احداث راه آسفالت میسر خواهد بود. راهی که هزینه اولیه آن حدود سه میلیارد تومان برآورد شده و احداث آن مهمترین خواسته فرماندار قلعه گنج است.

عیدی با بیان اینکه پیشنهاد احداث جاده را از طریق استانداری به وزارت کشور ارائه داده‌ایم، گفت: هنوز مشخص نیست اجرای این پروژه مورد موافقت قرار بگیرد یا خیر.

فرماندار قلعه گنج نگرانی‌های زیست محیطی را هم در خصوص احداث این جاده بی مورد دانست و گفت: احداث این جاده تاثیر بر اکوسیستم منطقه ندارد و احداث آن دسترسی گردشگران به جازموریان را تسهیل می‌کند.

عیدی آب و برق را اولویت بعدی منطقه جازموریان عنوان کرد و خواستار آن شد که برای برپایی چند کمپ گردشگری در منطقه آب آشامیدنی و برق به منطقه رسانده شود.

رییس شورای تامین شهرستان قلعه گنج همچنین امنیت منطقه را تضمین شده دانست و افزود:‌ در بحث امنیت در قلعه‌گنج هیچ مشکلی وجود ندارد و ما امنیت اینجا را تضمین می‌کنیم.

فرماندار قلعه گنج با بیان اینکه در سند توسعه شهرستان برای گردشگری برنامه ریزی خوبی صورت گرفته ابراز امیدواری کرد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان  برای تکمیل ساختار گردشگری جازموریان به موضوع ورود کند.

عیدی که معتقد است سازمان میراث فرهنگی در خصوص ایجاد زیرساخت‌های لازم نگاه مثبتی به منطقه دارد، گفت: سازمان میراث فرهنگی برنامه ما برای منطقه گردشگری جازموریان را قبول دارد، اما به دلیل محدودیت‌هایی که با آن مواجه‌اند، هنوز به موضوع ورود نکرده‌اند.

 فرماندار قلعه گنج که معتقد است جذابیت‌های جازموریان به مراتب بیشتر از کلوت‌های شهداد است از حضور خبرنگاران در این منطقه تقدیر کرد و گفت: در شهرستان قلعه گنج قرار است اتفاقات خوبی رخ و هدف ما از دعوت از خبرنگاران این بود که اعلام کنیم قلعه ظرفیت خوبی برای گردشگری دارد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
عباس تقي زاده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
1
5
سلام همه استان و همه ايران عزيزمان جذاب است. ما شهدادي ها تا ديروز در حاشيه سيرچ بودم حالا در حاشيه كلوت ها هستيم. مردم اينجا فقط تماشاچي هستند. متاسفانه با سفرهاي فراوان گردشگران به شهداد، چيزي عايد مردم نمي شود. گردشگران فقط چشم هايشان را به شهداد مي آورند و دست به جيب نمي شوند يعني نمي توانند بشوند. روزجمعه 300 نفر از كارمندان جهاد كشاورزي به كلوت ها سفركردند تا آب معدني شان را با خود اورده بودند. غذايشان را هم به آشپزخانه اي در محي آباد سفارش داده بودند. آلوده كردن لوت را هم اضافه كن تخريب كلوت ها توسط خودروها و مسافران را هم . يكي آمد در شهداد رستوران زد. عده اي ان قدر چوب لاي چرخش گذاشتند كه رفت.
پاسخ ها
علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
منظور فرماندار نفی شهداد نبوده است. گفته اینجاهم زیبایی های خاص خودش را دارد و باید به آن رسیدگی شود.
شهدادی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
آفرین به همشهری خوب
دروگر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
1
6
سلام و ادب
جذابیت یک منطقه را برای گردشگری شاخص هایی تعیین می کند بعنوان مثال سهولت دسترسی،جاده، امنیت، فرهنگ و سنن آئینی قابل ارائه و آثار باستانی و چشم اندازهای طبیعی و ..... مسافت شهداد از مرکز شهرستان کرمان 95 کیلومتر و در طی این مسافت چندین تنوع آب و هوایی و محل های مختلف برای استفاده وجود دارد، جاده، امنیت، چشم اندازهای بکر طبیعی و ......که برای گردشگری شهداد بالفعل وجود داشته و سوددهی به بهره برداری بهینه و مدیریت منابع بستگی دارد.البته هر مکانی یا هر شهری می تواند ظرفیت سازی و از منابع بهره برداری کند اما مقایسه ی شهداد و کلوت های کویر بی نظیر لوت ، رود شور، تپه های شنی، محوطه ی باستان شناسی، قنات های متعدد، آثار باستانی، رالی و آفرود و ......آن هم در فاصله 55 دقیقه ای کرمان با سایر مکانهای دیدنی کار درستی نیست. برای توصیف توانایی های خودمان قرار نیست جایی رو زیر سوال ببریم بهتره خودمون رو تقویت کنیم تا دیگران رو تخریب
سعید مومن زاده خبیصی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
1
4
سلام
(صبوری) کارشناس ارشد بخش ژئوتوریسم سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده سن پشته‌های کلوت‌های شهداد 2 تا 7 میلیون سال تخمین زده می‌شود. وی گفت: شناسایی و معرفی این منطقه به ژئوتوریست‌ها می‌تواند برای مردم بومی اشتغالزایی به همراه داشته باشد و شغل‌های کاذب منطقه را از بین ببرد. لوت مرکزی، 55 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد که فلات آتش‌فشانی منطقه گندم بریان 2 میلیون سال عمر دارد.
به امید معرفی بهتر این منطقه زیبای کویری به جهانیان/. کلوت‌ها از شمال به جنوب حدود ۱۴۵ کیلومتر طول و از غرب به شرق نزدیک به ۷۰ کیلومتر عرض دارند و در موازات تل ماسه‌های عظیم شرق کویر قرار گرفته‌اند. اما کلوت‌ها ناشناخته‌تر، افسانه‌ای‌تر از تل ماسه‌های شرقی لوت هستند.
شهرستان های دیگر از داشته ها بگویند لطفا"/.
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
ممنون از حضور همیشگی شما در همراهی شهداد
رستم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
3
1
جازموریان بخشی از تمدن بزرگ هلیل و روزگاری دیر انبار علوفه ایران بوده است. البته همه جای ایران سرای من است.
پاسخ ها
رضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
علوفه!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
بله علوفه.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۸ تیر، روز برگزاری انتخابات / دهم تا چهاردهم خرداد، زمان ثبت‌نام کاندیداها

زمان برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم مشخص شد /کاندیداها ۱۰ تا ۱۴ خرداد ثبت نام کنند

زمان و مکان برنامه‌های بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در کرمان اعلام شد

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در کرمان

آموزش و پرورش: تمامی آزمون‌های مدارس امروز برگزار می‌شود

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پیش بینی هواشناسی از وزش باد و گرد و خاک در کرمان

دانش آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نباشند

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در کرمان

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کند

بیش از 7700 مددجو از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۷ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)