کد خبر: ۸۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
ارسال به دوستان
ذخیره
علي مطهري:
معتقدم چون بين اصولگرايان اختلاف در مباني فكري وجود دارد، ائتلاف به معني واقعي و ارايه فهرست واحد انتخاباتي كار بسيار مشكلي است. بعيد مي‌دانم كه اصولگرايان بتوانند با حضور همه طرف‎هاي اصولگرا ليست واحدي ارايه كنند.
به گزارش گفتارنو به نقل از خبرآنلاین؛ علي مطهري حالا هم كه از كانديداهاي نمايندگي مجلس دهم است، همچنان در اعلام مواضع بي‌ترديد حركت مي‌كند. او نه نگران بررسي‌هاي نهاد نظارتي انتخابات است و نه واهمه‌اي از جريان اصولگرايي دارد. از ائتلاف اصولگرايان مي‌گويد و براي عدم ورود لاريجاني به آن از مهر و لنگه كفش ياد مي‌كند و مي‌پرسد چطور با افرادي كه در قم با مُهر و لنگه كفش به او حمله كردند ائتلاف كند؟ نماينده اصولگراي مجلس نهم كه خود يكي از قربانيان خودسرها بوده از دلايل اين اتفاقات اين‌گونه مي‌گويد: «عده‌اي در داخل حكومت فكر مي‌كنند كه همين روش‌ها بايد حفظ شود و اگر اين گروه‌ها نباشند، نظام در جايي دچار مشكل مي‌شود! يعني جايي كه لازم است، اينها نمي‌آيند و نظام دچار مشكل مي‌شود.» 

به گزارش خبرآنلاين، گزيده گفت‌وگوي علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه مي‌آيد:
 معتقدم چون بين اصولگرايان اختلاف در مباني فكري وجود دارد، ائتلاف به معني واقعي و ارايه فهرست واحد انتخاباتي كار بسيار مشكلي است. بعيد مي‌دانم كه اصولگرايان بتوانند با حضور همه طرف‎هاي اصولگرا ليست واحدي ارايه كنند.
 
  معتقدم كه اگر علي لاريجاني به ائتلاف اصولگرايان مي‌پيوست، باز هم بعيد بود كه آنها از او در قم حمايت كنند، چون اينها با هم اختلاف فكري دارند. به نظر من آقاي لاريجاني تصميم حكيمانه‌اي گرفت كه مستقل وارد شد. هر كس ديگري هم جاي او بود، چنين تصميمي مي‌گرفت. چون اولا تا جايي كه مي‎دانم دعوت درستي از ايشان براي پيوستن به ائتلاف اصولگرايان نشد و ثانيا او چطور با افرادي كه در قم با مُهر و لنگه كفش به او حمله كردند ائتلاف كند؟!

  گذشت زمان در نظرات شوراي نگهبان تاثير دارد. انتخابات مجلس نهم در سال ٩٠، دوسال بعد از حوادث سال ٨٨ برگزار شد و متاثر از آن حوادث بود. ولي امروز فضا تغيير كرده و خيلي از حقايق روشن شده است. علاوه بر اين، تركيب شوراي نگهبان هم معتدل‌تر شده است. به هرحال بايد منتظر بمانيم.

  اميدوارم نهايتا مجلسي شبيه مجلس نهم نداشته باشيم كه توجهي به فصل سوم قانون اساسي درباره حقوق ملت نداشته است. البته به مجالس هشتم و نهم انتقادهاي ديگري هم وارد است. از جمله اينكه در بعد نظارتي، ضعيف بوده‌اند و بسياري از تخلفات دولت همدوره خودشان را نتوانستند احراز كنند.

  اصولگراها حتما بايد درباره خودشان آسيب‌شناسي انجام دهند. رفتار و عملكرد آنها در ١٠ سال گذشته مطلوب نبوده و در هشت سال دولت‌هاي نهم و دهم شاهد بوديد كه در مقابل انواع قانون‌شكني‌ها سكوت مي‌كردند. به نظر من اكثر اصولگرايان در نابساماني‌هاي آن دوره هشت‌ساله شريكند و در دو سال قبل هم عملكرد خوبي در قبال دولت جديد نداشته‌اند چرا كه اكثر اعتراضات‌شان به اين دولت نيز ناشي از كينه‌ورزي و هواهاي نفساني بوده است.

  درباره جريان خودسر بايد بگويم كه يك مشكل در قوه قضاييه است كه بايد با استفاده از قضات مستقل، قوي عمل كند. يك مشكل ديگر كم بودن جديت دولت است. بايد به جاي حمايت از اين افراد و گروه‌ها مردم را جذب كنيم. مثل اول انقلاب كه مردم به طور خودكار ضد انقلاب‌ را دفع مي‌كردند و نيازي به گروه فشار نبود كه حركت‌هاي اعتراضي را سركوب كنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اشتغال اتباع خارجی فاقد مجوز کار، غیرقانونی است / افزایش تقاضای بازنشستگی پیش از موعد / تعداد بیکاران در کرمان یک سوم اتباع خارجی در مشاغل مختلف است / اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / از زمان واگذاری شرکت ذغالسنگ به صندوق بازنشستگی فولاد مشکلات شرکت بیشتر شده

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)