کد خبر: ۱۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
ارسال به دوستان
ذخیره
جدول/ در خطبه‌های نمازجمعه گذشته چه مسائلی مطرح شد
توجه به دلایل شکست جنبش مشروطیت، انتقاد از پروژه‌های انتقال آب و برگزاری کنسرت در جنوب کرمان و از محوری‌ترین بخش‌های سخنان ائمه جمعه استان کرمان بود.
توجه به دلایل شکست جنبش مشروطیت، انتقاد از پروژه‌های انتقال آب و برگزاری کنسرت در جنوب کرمان و از محوری‌ترین بخش‌های سخنان ائمه جمعه استان کرمان بود.

به گزارش گفتارنو خلاصه اظهارات ائمه جمعه کرمان در پی می‌آید:


نام شهرستان

خطیب جمعه

خلاصه اظهارات

کرمان         

حجت‌الاسلام محمد صباحی

با افرادی که در مقصد با شما یکی هستند، اما در مسیر و رویه اختلاف دارند، همراه نشوید، دامن زدن به تفرقه امری است که دشمن می‌خواهد.

بافت

حجت‌‌الاسلام علی مهدی‌زاده

علت شکست انقلاب مشروطه بی‌توجهی به رهبری و انزوای متدینان و رها کردن و تنها گذاشتن روحانیت بود.
آنجایی که شیخ فضل‌الله نوری احساس انحراف در نهضت آزادی کرد به مردم تذکر داد و نقد کرد اما به‌جای گوش کردن به این اعتراض‌های شیخ فضل‌الله او را متهم به تندروی و افراطی‌گری کردند و او را آخوند عقب‌افتاده نامیدند
.
 امروز نیز در کشور شاهد هستیم که اگر یک نفر بر اساس دلسوزی و وظیفه نقد کند، اشکال بگیرد و جلوی بعضی از انحرافات فرهنگی اخلاقی بایستد همان تفکر غرب‌زده و غرب‌گرا او را به تندروی و افراط و جناح‌گرایی سیاسی متهم می‌کنند و این همان خطر انحراف اسلام است.

کوهبنان

حجت‌الاسلام عباس جعفری

دشمن در مشروطه وقتی موفق به منحرف کردن انقلاب شد که تحزب به وجود آمد اگر حزب‌ها به‌وجود آمدند و تعهد انسان به حزب‌ها بیشتر از اسلام، قرآن و آرمان‌ها شد، خطرناک است چون میان مردم تفرقه ایجاد می‌شود.

ریگان

حجت‌الاسلام رنجبر ماهانی

آیا مسؤولان کشوری سخن معظم‌له را در این زمینه عملیاتی کرده‌اند و همه دستگاه‌های نظارتی کشور به مساله فیش‌های حقوقی باید ورود کنند و با کسی مسامحه‌کاری نکنند و به‌طور شفاف به مردم اطلاع‌رسانی شود.
دولت در فیش‌های حقوقی باید از نزدیکان خودش شروع کند ،امام علی (ع ) اول تکلیف برادرش را با بیت المال مسلمین روشن کرد لذا برخی از وزرا و اعضای هیأت دولت در معرض اتهام فیش‌های حقوقی هستند و دولت در این زمینه با ارائه مستندات رفع اتهام کند و این موضوع را طبیعی و رایج فرض نکند .
 کسی که بیت‌المال مسلمین را به تاراج برده است وقتی از کار برکنار می‌شود چرا مجددا پستی دیگر به وی واگذار می‌شود مگر حکومت اسلامی نیست ؟و اعمال قانون یکی نیست، فقرا فردای قیامت یقه این کسانی که از بیت المال و خزانه ای که میگفتند خالی شده است را میگیرنند،چطور خزانه برای فقرا خالی است اما برای ﮔﺮﺩﻥ ﻛﻠﻔﺖ ﻫﺎیی که نمی توانند جلوی انها بگیرند پر است؟لذا باید جلوی این افراد گرفته شود و به مردم معرفی و محاکمه شوند.
آیت‌الله طالقانی در حقیقت ذوالفقار امام در سنگر نماز جمعه بود و امروز هم خلأ نبود ایت الله طالقانی را علمایی همچون ایت الله خاتمی و ایت الله علم الهدی پر کرده است
.

منوجان

حجتالاسلام امین رضوانی

217 کانتینر و مواد داخل آن و 52 کانتینر لوازم خانگی کشف و ضبط شد اما هیچ‌یک از غول‌های بزرگ واردات قاچاق محاکمه نشدند.
این غول‌های بزرگ قاچاق کالا هستند که اقتصاد و بازار ایران را خراب کرده‌اند و باید در این زمینه چاره‌اندیشی شود
.

عنبرآباد

حجتالاسلام رضا سالاری

مردم جنوب استان کرمان نمی‌توانند به سادگی از کنار هلیل‌رود بگذرند، یک سد عظیم قبل از انقلاب به‌صورت کارشناسی شده در جیرفت احداث شده و در آن زمان یکی از چهار سد بزرگ ایران اسلامی بوده است؛ حالا چرا آمده‌اند در بالادست سد جیرفت در یکی از شهرها سد دیگری احداث کردند و معلوم است می‌خواهند آب را روی سد جیرفت و هلیل‌رود ببندند.

 پیشنهاد می‌کنیم استاندار کرمان با هفت امام جمعه شهرستان‌های جنوبی و بخش‌ها و فرمانداران و دو نماینده در زمینه مشکلات به ویژه هلیل‌رود با حضور وزیر نیرو در یکی از شهرستان‌های جنوبی جلسه بگذارد.

جیرفت

حجتالاسلام رضا کرمیپور

مستقل کردن آموزش و پرورش در جنوب از خواسته های مردم از دولت بود که هنوز حل نشده است.
می خواهند کنسرت های مبتذل را در منطقه ترویج دهند که نمی گذاریم.
با ابراز تأسف مسؤولان تونل آب می‌سازند و اقدامات پیمانکاری را انجام می‌دهند و سپس می‌گویند که این موضوع را کارشناسی می‌کنیم، آیا اکنون وقت کارشناسی است؟ و همچنین در زمینه کارشناسی باید از کارشناسان بی‌طرف استفاده شود، نه از کارشناسان خودشان که رأی را به نفع خود آ‌ن‌ها صادر کنند.
مسؤولان استان فقط صرفاً با سفر به جنوب کرمان و برگزاری جلسه‌های مختلف هیچ مشکلی را برطرف نمی‌کنند و باید در راستای اقتصاد مقاومتی به سخن مردم نیز گوش دهند
.

قلعهگنج

حجتالاسلام احمد نجنو

 در موضوع هسته‌ای بارها مقام معظم رهبری روشنگری کردند و آنچه باید بگویند را گفتند و فرمودند، دشمن قابل اعتماد نیست اما عده‌ای همچنان به این باور نرسیده‌اند و نتیجه‌اش آن می‌شود که بخش‌هایی از سند محرمانه هسته‌ای کشور در خبرگزاری‌های بیگانه منتشر می‌شود.

بم

حجتالاسلام دانشی

برجام حدیث بسیار مفصلی است، اطلاعات محرمانه هسته ای مربوط به توافق هسته ای در هفته گذشته از یک خبرگزاری خارجی منتشر شد و یک سند محرمانه توسط یک مقام آمریکایی به تمسخر گرفته شد با این عنوان که همان زمان هم مذاکره کننده آمریکایی یا قبل یا بعد از توافق با سران رژیم صهیونیستی در این خصوص صحبت می کردند و باید پرسید این چه محرمانه ای است.

 چه کسی در این توافقات می خواهد محرم باشد؟، ملت ایران که در موضوع توافقات هسته ای محرم نیستند، اعتماد به دشمن به کشور لطمه وارد می کند این همان چیزی بود که حضرت آقا اعلام کردند که من خوشبین نیستم اینها قابل اعتماد نیستند و دبه در می آورند و ایشان حتی در پاسخ به پیام تبریک رئیس جمهور نامه دادند و ۹ بند را در قالب الزامات مورد توجه رئیس جمهور قرار دادند که باید اجرا شود، اما چه کار کردند نمی دانیم

در یک اعجاز بزرگ در مجلس در عرض بیست دقیقه برجام به تصویب رسید و رئیس وقت مجلس و فعلی مجلس حالا می گوید آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند، اما باید پرسید که چرا آن زمان توجه نکردید.

رفسنجان

حجتالاسلام عباس رمضانی

جامعه انقلابی و ارزشی تحزب را نمی پذیرد، اجازه ندهید که جامعه این سمت برود، احزاب نباید در بین مردم جایگاهی داشته باشند.

آقای وزیر بهداشت اگر می خواهید دولت قبل را تخریب کنید دلیل نمی شود به مردم توهین کنید، اینکه بگویید زنان بر روی زمین زایمان میکردند حرف بی جاییست یعنی کشور اینقدر فقیر بوده است.

راور

حجت‌الاسلام علی تویسرکانی

در بحث اقتصاد مقاومتی که بحثی مهم در سطح کشور است و در شهر ما نیز چندین جلسه برگزار شده، مهم‌ترین آن پرداخت تسهیلات رایگان به کشاورزان برای راه‌اندازی و تکمیل آبیاری تحت فشار و ساخت نیروگاه خورشیدی است.

برچسب ها: نمازجمعه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

حضور پررنگ گل‌گهر در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران

مجموعه‌ای از اشیاء باستانی از موزه ملی ایران وارد کرمان شد

وزارت بهداشت: تمام هزینه‌های درمان سرپایی و بستری کودکان زیر 7 سال رایگان است

توقیف اتوبوس حامل 11 هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

قیمت طلا، سکه و ارز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳

مهم‌ترین قدمی که می‌توان برای سلامتی کبد برداشت

اعمال قانون و اعزام به پارکینگ در انتظار خودروهای تک پلاک

سیل و طوفان بیش از هزار میلیارد به کشاورزی جنوب کرمان خسارت وارد کرد

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز

تشکیل کمیته امنیت روانی جهت برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)