کد خبر: ۳۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
ارسال به دوستان
ذخیره
سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان مطرح کرد:
محمد میرزایی، یازدهین دوره انتخابات مجلس را یکی از سخت ترین دوره های مجلس دانست و گفت: «متاسفانه سلیقه ای بر کشور حاکم شده که حق رای دادن را بیشتر به سمت تکلیف می برند و فکر می کنند مردم مثل عروسک خیمه شب بازی هستند، که هر وقت خواستند به صحنه بیایند و هر وقت نخواستند نه»

کسانی خواسته یا ناخواسته جمهوریت را تضعیف کردند/ وظیفه خود می دانیم که از جمهوریت و اسلامیت دفاع کنیم /مردم سالاری و دموکراسی کم بها شده است/ کسانی در راس امور قرار گرفتند که در توانمندیشان شک است

گفتارنو/مرضیه قاضی زاده:«همه ما بیش از چهار دهه است که در این نظام همیشه پای صندوق رای رفتیم و این یکی از پایه های استقرار جمهوریت نظام ما بوده و هست» این جمله را سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان در همایش بزرگ حامیان دکتر زهره سالاری مطرح کرد. 

محور اصلی سخنان دکتر محمد میرزایی تاکید بر اهمیت جمهوریت بود، جمهوریتی که به گفته او در این دوره به شدت مورد بی مهری قرار گرفته است.

میرزایی، یازدهین دوره انتخابات مجلس را یکی از سخت ترین دوره های مجلس دانست و گفت: «متاسفانه سلیقه ای بر کشور حاکم شده که حق رای دادن را بیشتر به سمت تکلیف می برند و فکر می کنند مردم مثل عروسک خیمه شب بازی هستند، که هر وقت خواستند به صحنه بیایند و هر وقت نخواستند نه»

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان یکی از دغدغه های اصلی مردم و جامعه اصلاح طلب را پاسخ به این سوال دانست که چرا باز پای صندوق رای رویم؟ وی در پاسخ به این پرسش، اظهار داشت: ما به عنوان اصلاح طلبان رابطه خود با انقلاب اسلامی را رابطه مادر و دیگران را دایه می دانیم .

میرزایی با یادآوری این موضوع که در هر شرایط وظیفه خود می دانیم که از جمهوریت و اسلامیت توامان با هم دفاع کنیم، گفت: می دانیم تنها راهی که برایمان باقی مانده صندوق رای و اعمال حاکمیت از طریق صندوق رای است، هر چند در برهه ای هستیم که کسانی خواسته یا ناخواسته جمهوریت را تضعیف کردند.

او با بیان این جمله که مردم سالاری و دموکراسی کم بها شده است، گفت: این موضوع از حقوق اولیه افرادی است که در نظام جمهوری زندگی می کنند اما به آن بهای کمی داده می شود.

«قانون نظارت استصوابی وضعیت خوبی برای ما نگذاشته است، هم محتوایش مسئله دارد و هم شکلش»این جمله را سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان در واکنش به رد صلاحیت های گسترده شورای نگهبان ابراز کرد.

میرزایی در خصوص چرایی مشارکت اصلاح طلبان با وجود رد صلاحیت گسترده،خطاب به تمامی منتقدان اظهار داشت: ما به عنوان کسانی که خودشان را نسبت به نظام جمهوری اسلامی دلسوزتر از جناح مقابل می دانند، وظیفه خود می دانیم که همیشه از جمهوریت و اسلامیت دفاع کنیم، البته از جمهوریت بیشتر به دلیل اینکه امروز جمهوریت مورد بی مهری قرار گرفته. همچنین ما احساس می کنیم که می توانیم در این شرایط، حداقل  یک تعادل ایجاد کنیم.

آنچه میرزایی در این سخنرانی بر آن تاکید داشت لزوم یک مجلس قوی برای کشور است. چرا که به گفته او در چهار دهه گذشته، ما به گونه ای عمل کردیم که مجلس و دولت ضعیف تر شده و کسانی در راس امور قرار گرفتند که در توانمندیشان شک است.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان، افزود: «دو ماه و نیم پیش به اتفاق مجموعه اصلاح طلبان خدمت امام جمعه کرمان رفتیم، خدمت ایشان عرض کردیم که شما که دستتان به مقامات بالا می رسد تقاضا کنید مجلس را بالا بکشند؛ چرا که مجلس در این مملکت جایگاه خودش را ندارد»
میرزایی در ادامه توضیح داد: لازمه داشتن مجلس قوی این است که کاندید شوندگان و رای دهندگان با علاقه و اشتیاق به این عرصه روی اورند، اما متاسفانه عکس این موضوع اتفاق افتاده است.

او با بیان اینکه « بر همه آشکار شده که نظامی مقتدر و کارامد خواهد بود که بتواند از اکثریت توان و نیروهایش استفاده کند» گفت: لازمه این موضوع وجود آزادی در حد قانون اساسی برای احزاب و گروه های مختلف است، تا افراد توانمند شوند و توانمندان به عرصه مجلس و دولت راه پیدا کنند. 

او با یاداوری تایید و رد صلاحیت برخی از نامزدهای انتخابات، آن هم در فاصله ۶ روزه به انتخابات، گفت: در کجای دنیا این گونه می شود کار و برنامه ریزی کرد ؟ چگونه می توان انتظار داشت که وقتی ریسک مشارکت سیاسی را اینقدر بالا می بریم، افراد توانمند پا به عرصه بگذارند؟

سخنگوی شورای اصلاح طلبان استان کرمان اگرچه نسبت به رویه شورای نگهبان گلایه داشت اما وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو را مناسب ارزیابی کرد و گفت: ما در کرمان سعادت داشتیم که علی رغم همه نامهربانی ها در چندین شهرستان دارای چندین کاندیدای رقابتی هستیم.

بنا به گفته میرزایی در رفسنجان نماینده فعلی مجلس ،  محمد انارکی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان خواهد بود. همچنین علی علویان از حوزه زرند و کوهبنان، دکتر ذبیح الله اعظمی از حوزه جیرفت و احمد حمزه در حوزه پنج شهرستان جنوبی معرفی خواهد شد.

او عملکرد احمد حمزه در شهرستان‌های جنوبی را به نسبت خوب ارزیابی کرد و نسبت به انتخاب دوباره این نماینده مجلس ابراز امیدواری کرد.

بنا به گفته میرزایی همچنان در حوزه سیرجان و بم کاندیدایی از سوی اصلاح طلبان معرفی نشده و احتمال سکوت زیاد است. او همچنین در خصوص حوزه انتخابیه شهربابک گفت: در شهربابک همیشه تعداد کاندیدا زیاد است اما مادر حال تلاشیم تا با وحدت به یک کاندیدای واحد برسیم.

سخنگوی شورای اصلاح طلبان در خصوص چرایی معرفی تنها یک کاندیدا از حوزه کرمان و راور توسط اصلاح طلبان، گفت: ما از شش ماه قبل برنامه‌ریزی کردیم و دو کاندیدا در نظر داشتیم، ولی آقای دکتر محمد محسن بیگی نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند.

میرزایی با تأکید بر این نکته که دکتر زهره سالاری به‌عنوان تنها کاندیدای این حزب از حوزه انتخابیه کرمان و راور خواهد بود، افزود: امیدواریم که باهمت و تلاش حامیان خود، در کرمان با این تک کاندیدا پیروز شویم و بتوانیم اولین نماینده زن از استان را راهی مجلس کنیم.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

انهدام باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان

جدیدترین قیمت خودرو در بازار امروز 9 اردیبهشت 1403

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی سه روز آینده

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی/هشدار به طبیعت‌گردها

بارندگی‌ها 1700 میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی راور خسارت وارد کرد

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)