کد خبر: ۳۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان مطرح کرد:
استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان دارای ۲۴ معین اقتصادی است اظهار داشت: ترجیح می دهیم که تعداد آنان کمتر اما فعالیت آنان گسترده باشد لذا معین ها چه دولتی و چه خصوصی زمانی که تعهدی را پذیرفتند، از نظر ما تفاوتی ندارند و ظرف ۲ هفته پیوست چگونگی ارائه تسهیلات برای ما مشخص شود.

تداوم فعالیت بانک رسالت رضایت بخش نیست/معین‌های اقتصادی تعهدات اجتماعی پذیرفتند که باید اجرایی شود/تامین آب پروژه پتروشیمی فجر کرمان تمدید شود/مشکل تامین مالی صنایع لاستیک بافت با ورود به بازار سرمایه حل می شود/سرمایه گذار واحد پلاسما توان فنی لازم را دارد

استاندار کرمان گفت: موسسات و معین‌های اقتصادی که توان همکاری ندارند انصراف دهند اما شرکت‌های باقی‌مانده، در صورت انجام ندادن تعهدات، جایگزین و کنار گذاشته می‌شوند.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: برخی معین های اقتصادی فعالیت‌ها را آغاز کرده و تعهداتی را پذیرفتند اما از ادامه فعالیت کناره‌گیری کرده‌اند و معین‌های اقتصادی باید متناسب با شبکه فعالیت خود، تعهدات موجود در تفاهم‌نامه را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای ۲۴ معین اقتصادی است اظهار داشت: ترجیح می دهیم که تعداد آنان کمتر اما فعالیت آنان گسترده باشد لذا معین ها چه دولتی و چه خصوصی زمانی که تعهدی را پذیرفتند، از نظر ما تفاوتی ندارند و ظرف ۲ هفته پیوست چگونگی ارائه تسهیلات برای ما مشخص شود.

استاندار کرمان گفت: کمیته ای در حوزه اقتصادی استانداری شامل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک رسالت و معین اقتصادی و فرمانداری تشکیل شود که فرمانداران و بخشداران مسئول اصلی آن هستند و فاریاب پایلوت این طرح می‌شود.

وی بیان داشت: بانک رسالت در حوزه کارآفرینی اجتماعی کشور خوب عمل کرده و دارای شبکه موفقی است که اقدامات ویژه آن در گلباف و فاریاب آغاز خوبی داشته اما تداوم آن رضایت بخش نیست.

زینی‌وند تصریح کرد: معین های اقتصادی به هدف گذاری خود نزدیک شوند، بنیاد مستضعفان در قلعه گنج کارخانه و هتل احداث کرده و توقع اینچنینی از بانک رسالت نداریم زیرا تخصصی این بانک در شبکه کارآفرینی اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه بانک رسالت با ظرفیت سنجی و شناسایی فعالیت خود را گسترش دهد افزود: ۳۰ هزار شغل توسط این معین اقتصادی هدف‌گذاری شده که در قالب‌های تخصصی از جمله گردشکری و صنایع خرد و خانگی طی برنامه ۲ ساله ایجاد شود.

وی ادامه‌داد: معین‌های اقتصادی تعهداتی اجتماعی پذیرفتند که پس از انعقاد تفاهم نامه باید این تعهدات اجرایی شود اما برخی ماموریت های معین ها دچار فترت شده است.
معین‌های اقتصادی در شهرستان قلعه گنج و منوجان فعالیت ها را به خوبی پیگیری می کنند و دبیرخانه اقتصاد مقاومتی جلسات را به صورت مرتب برگزار می‌کند.

استاندار کرمان گفت: ضمن افزایش فعالیت‌های بانک رسالت، تمرکز این معین اقتصادی در نقاط دیگر توسعه یابد و در این زمینه پیشنهاد رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان مناسب بوده اما نیازمند پیوست است.

وی با بیان اینکه افراد سپرده گذار در بانک رسالت صاحب امتیاز می‌شوند و این بانک شبکه خوبی در اختیار دارد عنوان کرد: پایگاه این بانک در کرمان قرار دارد اما در تمامی کشور فعالیت می کند، ضمن اینکه معین های اقتصادی باید به سرعت به حالت فعال برگردند.

ورود به بازار سرمایه موانع جهش تولید کرمان را رفع می‌کند

زینی‌وند افزود: تامین آب پروژه پتروشیمی فجر کرمان تمدید شود و در خصوص صنایع لاستیک بافت مقرر شد که وزیر صمت بررسی کنند که چالش این پروژه و متعلقات آن تامین مالی است و با ورود به بازار سرمایه، به عنوان یک شرکت در بورس وارد شود.

وی تاکید کرد: تامین مالی بهترین راهکار با وجود مشکلات مالی دولت و تسهیلات و کنسرسیوم بانکی است که حوزه اقتصادی و صمت باید ساز و کار آن را فراهم کنند زیرا بزرگترین چالش‌های استان را می‌توانیم از این طریق رفع کنیم.

زینی وند ادامه داد: اعتبارات بسیاری با تمرکز بر بازار سرمایه به استان کرمان وارد می‌شود که می‌تواند مشکلات بسیاری از تولید استان را رفع کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه تمرکز در چند طرح پیشران اقتصادی استان کرمان باشد اضافه کرد: در دیدار با وزیر صمت چالش چند پروژه رفع این استان باید شود، ضمن آنکه بنظر می‌رسد سرمایه گذار واحد پلاسما توان فنی لازم را دارد و این طرح، پروژه ای مهم است و باید به سرعت تعیین تکلیف شود.

وی یادآور شد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با همکاری اداره‌کل اقتصاد و دارایی کرمان در کارگروهی مسائل توسعه صادرات را بررسی کند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)