کد خبر: ۵۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو مباحث مطرح شده در نشست خبری استاندار کرمان را به صورت فوری مرور می‌کند
استاندار کرمان گفت: دولت سعی می‌کند وفای به عهد کند اما اگر موردی محقق نشد باید علت را به مردم توضیح داد.

مهدیه السادات هاشمی:

استاندار کرمان گفت: دولت سعی می‌کند وفای به عهد کند اما اگر موردی محقق نشد باید علت را به مردم توضیح داد.
به گزارش خبرنگار گفتارنو محمدمهدی فداکار صبح امروز در یک نشست مطبوعاتی با بیان اینکه معیشت مردم اولویت دولت است و اگر بخواهیم معیشت مردم اصلاح شود باید به سمت اشتغال برویم گفت: از فرهنگ سرمایه‌گذاری در استان کرمان باید حمایت شده و سرمایه‌گذاران را تکریم کرد اما از سرمایه‌گذار حمایت نمی‌شود و بعضا عملکردها جزیره‌ای است.
وی افزود: در بحث کسب و کار استان، بهار پارسال در جایگاه ۳۱ یعنی آخر قرار داشتیم و بهار امسال رتبه ۱۶ را کسب کردیم که نشان دهنده اقدامات خوب در این حوزه است.
استاندار کرمان افزود: در سطح استان پروژه‌ای داریم که می‌تواند برای افراد زیادی ایجاد اشتغال کند اما متاسفانه برخی در صدد خراب کردن پروژه هستند و این کار خیلی بدی است که اجازه ندهیم سرمایه‌گذار کار کند اگر خلافی هم صورت می‌گیرد رسیدگی می شود، اما بگذارید کارشان را انجام دهند و بعد به این خلاف هم رسیدگی شود.
فداکار ادامه داد: سال گذشته در بحث سرمایه‌گذاری خارجی رتبه اول را کسب کردیم ضمن اینکه استان برای سرمایه‌گذاری خارجی ظرفیت‌های زیادی دارد صحبت‌هایی بود که استاندار کرمان صبح امروز به مناسبت هفته دولت در جمع اصحاب رسانه مطرح کرد.
در ادامه پاسخ های استاندار کرمان به پرسش های خبرنگاران را خواهید خواند.

موضوع توضیح استاندار
در خصوص سرنوشت ساختمان قدیم استانداری و فرمانداری کرمان و خانه شهر توضیحاتی ارائه کنید؟ ساختمان فرمانداری حفظ خواهد شد اما فرمانداری کرمان در ساختمان قبلی استانداری مستقر می‌شود
همچنین در خصوص ساختمان فرمانداری بحث‌های اولیه صورت گرفته و تهاتر انجام شد آنچه بر اساس اعلام و نه مکتوب، گفتند تهاتر کنید که قانون به ما اجازه نمی‌دهد باید ارزش گذاری شود کیفیت و مالکیت ساختمان محرز شود اما به دلیل مشروعیت بخش تاریخی‌اش این بخش می‌ماند و احتمالا موزه حکمرانی باشد‌ که البته هنوز نهایی نشده بخش اداری فرمانداری هم له یکی از دستگاه‌ها داده خواهد شد ساختمان خانه شهر می‌ماند که مشکلی ندارد و شورا می‌تواند جلسات خود را در آن برگزار کند.
شب گذشته اتفاق تلخی اتفاق افتاد و شاهد شکست تیم فوتبال مس بودیم که از قبل هشدار این قضیه را داده بودیم شرکت ملی مس نگاهش به باشگاه کم شده لطفا در این خصوص توضیح دهید؟ شرکت‌ها در استان کرمان سرمایه‌گذاری خوبی برای تیم‌های ورزشی انجام داده‌اند ضمن این که پرداخت‌ها در ابتدای فصل را پیگیری خواهیم کرد تا اعضای تیم بتوانند با انگیزه به‌کارشان ادامه دهند.
آخرین وضعیت طرح ملی مسکن؟ ما در حوزه تامین زمین جزو چند استان اول کشور هستیم بیش از ۳ هزار هکتار زمین در نظر گرفته شده در خیلی از شهرها زمین به صورت خود مالکی اعطا می‌شودهمچنین مصوبه عالی شهرسازی برای سه شهر سیرجان، رفسنجان و جیرفت باید برسد که هنوز نرسیده در کرمان هم ۳۰۰ هکتار واگذار می‌شود اما امکان خرده‌مالکی وجود ندارد.
در خصوص مشکلات حضور افاغنه در استان چه برنامه‌هایی دارید؟ با دو گروه افاغنه سر و کار داریم گروهی که مجوز قانونی دارند که ساماندهی شده‌اند و به صورت هفتگی در این خصوص جلسه داریم و گروهی که غیرمجاز هستند و طرد خواهند شد همچنین از مناطق و شهرهای ممنوعه این افراد تخلیه می‌شوند
سرنوشت پروژه پالایشگاه پلاسما به کجا رسیده است؟ پلاسما بیزینس بسیار خوبی در کشور محسوب می‌شود، مجوز این پروژه چندین مرتبه تمدید شد اما به جایی نرسیده و سرمایه‌گذار در این رابطه نتوانست کاری انجام دهد در حالی که پلاسما برای کشور ضروری است عده‌ای نمی‌خواهند این صنعت در کشور پا بگیرد اما این پروژه با جدیت دنبال می‌شود در کرمان این ظرفیت وجود دارد که همه باید پای کار بیایند.
درخصوص پروژه انتقال آب به رفسنجان چه اقداماتی صورت گرفته است؟ در این خصوص مطالعاتی انجام گرفته اما برآورد اولیه دقیق نبود و پروژه با چالش مواجه شد در خط انتقال آب رفسنجان، توسط وزارت نیرو، مجری ظرح عوض شده و وقفه ایجاد شده هم به همین دلیل بوده و ما نقشی نداشتیم
در مورد انتقال حساب شرکت‌های معدنی بزرگ به استان توضیحاتی بفرمایید؟ بسیاری از شرکت‌های معدنی بزرگ کار انتقال حساب به استان را انجام داده‌اند ضمن این که در خصوص شرکت‌های زیرمجموعه وزارت کار، روز گذشته وزیر دستور انتقال حساب‌ها را داده‌اند.
در خصوص انتخاب مدیر کل میراث فرهنگی و حواشی پیرامون آن توضیحاتی بفرمایید؟ انتخاب نهایی مدیر کل با سازمان تخصصی مربوطه است و مسئوليت با خودشان است ما پیشنهاد دادیم آنها بررسی می‌کنند عده‌ای زیاد معتقدند مدیرکل آینده از بدنه نباشد.
درباره حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان   این رای بدوی است و وی در جای دیگر تبرئه شده ضمن این که موضوع مربوط به مصوبه شورای معادن بوده و خودش مقصر نیست و به زودی موضوع مرتفع خواهد شد.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)