کد خبر: ۵۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
ارسال به دوستان
ذخیره
توانایی ارشاد اسلامی برای حمایت از تولیدات سینما بسیار محدود است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه توانایی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از تولیدات فرهنگی هنری محدود است، گفت: باید با کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها، فضای فرهنگی هنری کرمان را گسترش دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه توانایی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از تولیدات فرهنگی هنری محدود است، گفت: باید با کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها، فضای فرهنگی هنری کرمان را گسترش دهیم.

به گزارش گفتارنو به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، محسن روحی در جریان آیین آغازین دومین جشن مهر سینما در باغ فتح‌آباد کرمان، با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشن دیدار و هم‌اندیشی با سینماگران استان است، گفت: همه ما در حوزه فرهنگ و هنر یک خانواده هستیم که باید به یکدیگر کمک کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص جایگاه سینما در کرمان و اولویت اداره کل در عرصه سینما، اظهار کرد: سینما حوزه گسترده‌ای را شامل می‌شود و به دلیل نوع کار آن حوزه‌ای پر خرج است و توانایی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از تولیدات این عرصه بسیار محدود است.

وی خاطر نشان کرد: با وجود گستردگی بسیار، اعتبار محدودی برای فعالیت‌های فرهنگی هنری اختصاص داده شده لذا باید با کمک سایر دستگاه‌ها و نهادها، فضای فرهنگی هنری کرمان را گسترش دهیم.

روحی استقبال مردم در رونق سینما‌ها را بسیار مهم خواند و در پاسخ به سوالی در خصوص تشکیل شورای عالی سینما در کرمان، گفت: صحبت‌هایی برای تشکیل این شورا انجام شده که اولین جلسه آن به زودی برگزار می‌شود. هدف ما در این شورا این است که دستگاه‌های مختلف را به سمت حمایت از تولیدات سینمایی سوق دهیم و حتما از حضور و نظر هنرمندان در این شورا بهره می‌بریم.

وی با اشاره به افتتاح سینماهای مختلف در استان مانند سینمای ریحانشهر و تلاش برای ساخت، تکمیل و تجهیز سینما در شهرستان‌های استان، تصریح کرد: ساخت و تجهیز سینماها برعهده فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و مجموعه‌های مختلف به ویژه مجتمع‌های تجاری باید به این موضوع توجه کنند. البته تعاملاتی برای ساخت ۴ سینما در مجتمع‌های تجاری استان انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان تولیدات سینمایی در کرمان را رونق بخشید؟ اظهار کرد: این امر نیازمند توجه همه دستگاه‌های استان و هنرمندان است و از شنیدن نظرات و پیشنهادات هنرمندان، استقبال می‌کنیم. همچنین در برنامه هفتم توسعه یک درصد از درآمدهای صنعتی و معدنی به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص یافته است که امیدواریم این اعتبار به استان‌ها نیز تزریق شود تا شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

روحی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در استان برای حمایت از برنامه‌های فرهنگی و تعامل با دستگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی و معدنی، گفت: امیدواریم با تعامل و هم‌افزایی در فعالیت‌های فرهنگی هنری استان رونق ایجاد کنیم؛ البته با وجود تمام مشکلات موجود اراده هنرمندان استان در اجرای برنامه‌های متعدد و کسب جوایز مختلف قابل تقدیر است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

۵ درصد جرائم رانندگی اشتباهی ارسال می‌شود

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

دستگیری قاچاقچی با 32 کارت سوخت در بم

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی

پربازدید ها

اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی

برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی به میزبانی کرمان

تخریب بخشی از یخدان محمودآباد سیرجان در بارش‌های اخیر

بازدید از موزه‌ها برای معلم‌ها و استادان رایگان شد

ارسال بیش از 2 هزار اثر به جشنواره بین‌المللی شعر رضوی

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)