کد خبر: ۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
ارسال به دوستان
ذخیره
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان:
رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: بنده احتمال فروش پایان نامه در کشور را رد نمی کنم اما در دانشگاه شهید باهنر کرمان این رویه وجود ندارد و اگر چنین موردی باشد قطعا متوجه می شویم و به شدت برخورد خواهیم کرد.
 رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به شایعات مربوط به نامزد شدن خود در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی گفت: این بحث فقط یک شایعه است و واقعیت ندارد من وظیفه ام را در این زمینه انجام داده ام و نوبت دیگران است که انجام وظیفه کنند.

دکتر محمدجواد فدائی در گفت و گو با ایسنا منطقه کویر، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم مهندس افضلی بنیان گذار دانشگاه شهید باهنر کرمان و بانو خاطره صبا با اشاره به عملکرد دانشگاه شهید باهنر کرمان در دولت تدبیر و امید اظهار کرد: سیاست کلی دانشگاه شهید باهنر کرمان همان سیاست دولت و وزارت علوم است و هدف ما در این دانشگاه افزایش کیفیت آموزش عالی می باشد زیرا دانشجویانی که فارغ التحصیل می شوند باید بتوانند باری از جامعه به دوش بگیرند لذا، به دنبال آموزش جامع همراه با یادگیری مهارت های کاری و زندگی می‌باشیم.

وی افزود: ضمن اینکه افزایش کیفیت برای ما مهم است، در جهت ارتقاء جایگاه دانشگاه شهید باهنر کرمان در بین دانشگاه های کشور و همچنین بنا بر سیاست رییس جمهور در راستای رسیدن به دانشگاه جهان تراز و کارآفرین تلاش می کنیم.

فدائی تصریح کرد: برای رسیدن به دانشگاهی جهان تراز و مطرح در سطح جهان اسلام، حوزه روابط بین الملل دانشگاه و سایت دانشگاه به زبان انگلیسی را فعال کرده و مکاتباتی نیز با دانشگاه های خارج از کشور به منظور گذراندن فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی خارجی در دانشگاه شهید باهنر کرمان داشته ایم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از اولویت‌های کاری ما، ارتباط دانشگاه با صنعت و جامعه است، بیان کرد: معتقدیم دانشگاه باید در حل مسائل جامعه نقش داشته و با شناخت مشکلات و نیازها، با انجام پروژه های تحقیقاتی مناسب برای حل مشکلات ارائه راهکار کند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار کرد: برای اینکه دانشگاه در زمینه صنعت، معدن و کشاورزی پروژه های تحقیقاتی مناسب انجام دهد، جلسات متعددی با دست اندرکاران این حوزه ها داشته و با برگزاری همایش «تعامل صنعت و دانشگاه» کمیته دائمی همایش را تشکیل داده و تصمیماتی برای افزایش تعامل اتخاذ شده است.

وی افزود: قرار شده است تیم هایی متشکل از اعضای هیئت علمی دانشگاه و فعالان صنعت از صنایع استان بازدید و عارضه یابی کرده و برای رفع مشکلات پروژه های تحقیقاتی مناسب تعریف نمایند و صنعت گران نیز گزارش فعالیت خود اعم از توانایی و مشکلات را به دانشگاه ارائه کنند.

اعضای هیئت علمی تمایلی به فعالیت در پروژه‌های تحقیقاتی خارج از دانشگاه ندارند

فدائی تصریح کرد: یکی از مشکلات در زمینه تعامل صنعت و دانشگاه این است که اعضای هیئت علمی تمایلی به فعالیت در پروژه های تحقیقاتی خارج از دانشگاه را ندارند. به طور مثال در سال 92 تنها چهار درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان در پروژه های خارج از دانشگاه فعالیت داشته اند.

وی با بیان اینکه دلایل متعددی برای این عدم همکاری وجود دارد بیان کرد: یکی از دلایل عدم تمایل فعالیت اساتید دانشگاه در بخش صنعت این است که اساتید در مواردی طرحی را ارائه کرده و صنعت آن طرح را گرفته اما برای اجرا به دانشگاهی دیگر سپرده است. دلیل دیگر نیز این است که اساتید بیشتر درگیر آموزش و تدریس هستند و فرصتی برای انجام پژوهش ندارند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: سعی ما بر این است که طی دو سال تعامل دانشگاه با صنعت را به 15 درصد برسانیم که کار سختی است و اگر نتوانیم در بین اعضای هیئت علمی به این امر علاقه ایجاد کنیم، نمی توانیم به هدفمان برسیم.

وی درباره جایگاه دانشگاه شهید باهنر کرمان در کشور تصریح کرد: براساس گزارش های موجود و آمارنامه رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سال 92-91 دانشگاه شهید باهنر از نظر تعداد دانشجو رتبه پنجم، از لحاظ تعداد اعضای هیئت علمی رتبه سوم و از لحاظ تعداد دانش آموختگان رتبه نهم کشور را داشته است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: این دانشگاه در 22 دوره انتخاب استاد نمونه جزو ده دانشگاه برتر کشور است و در مجموع دانشگاه جایگاه خوبی دارد.

وی تصریح کرد: طی تفاهمنامه ای که با مرکز علوم جهان اسلام در شیراز امضا کرده ایم، براساس شاخص های این مرکز ارتقاء جایگاه دانشگاه شهید باهنر کرمان را دنبال می کنیم.

فدائی در ادامه درباره اقدامات انجام شده طی یک سال گذشته در دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: با توجه به اینکه خوابگاه های دانشگاه قدیمی بوده و در تاسیسات مشکلات زیادی داشتند که در تابستان امسال بخش عمده ای از خوابگاه ها تعمیر اساسی شد.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان تصریح کرد: بازسازی و توسعه زیرساخت های انفورماتیک دانشگاه با هزینه ‌ای در حدود 800 میلیون تومان انجام شد. همچنین برخی پروژه های عمرانی که به دلیل مشکلات اعتباری و اجرایی متوقف شده بود، پیگیری و آماده بهره برداری شده است.

وی بیان کرد: برای اجرای چند پروژه جدید عمرانی نیز در دانشگاه حدود 900 میلیون تومان قرارداد مطالعاتی و طراحی با مشاور امضا کرده ایم که بر این اساس تا پایان سال اسناد مناقصه تعدادی از این پروژه ها آماده و در ابتدای سال 94 کار اجرایی آنها آغاز می شود.

فدایی در ادامه درباره فروش پایان نامه گفت: اینکه برخی دانشجویان برای پایان نامه مقطع ارشد و دکترا کار اماده شده را ارائه دهند، در دانشگاه ما عملی نیست زیرا در این صورت باید انتخاب موضوع پایان نامه به عهده دانشجو باشد و دانشجو در دوران کار با استاد راهنما در تماس نباشد.

امکان فروش پایان نامه به دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان غیر ممکن است

وی ادامه داد: معمولا انتخاب موضوع پایان نامه در دانشگاه شهید باهنر کار ساده ای نیست و گاهی اساتید موضوع را انتخاب کرده و در برخی موارد استاد و دانشجو با توافق یکدیگر موضوعی را انتخاب می کنند.  در رشته های مختلف به ویژه در رشته های مهندسی باید کار جدید بوده و به مسائل رشته مزبور پاسخ داده شود و دانشجو در طول انجام کار مرتبا گزارش پیشرفت کار را به استاد ارائه کند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: بنده احتمال فروش پایان نامه در کشور را رد نمی کنم اما در دانشگاه شهید باهنر کرمان این رویه وجود ندارد و اگر چنین موردی باشد قطعا متوجه می شویم و به شدت برخورد خواهیم کرد.

وی درباره نقش دانشگاه شهید باهنر کرمان در تصمیمات استانی نیز  گفت: متاسفانه ارتباط دانشگاه با خارج از دانشگاه ضعیف است و در گذشته هم این ارتباط قوی نبوده و هنوز ساز و کار برقراری این ارتباط به خوبی تعریف نشده و باید این حلقه مفقوده فراهم گردد.

فدائی تصریح کرد: ما علاقمند به همکاری با دستگاه های اجرایی به ویژه استانداری هستیم و گام هایی در این زمینه برداشته شده و در حال انجام کارهایی نیز هستیم. شورای برنامه ریزی استان از دانشگاه خواسته است مطالعات طرح پایه امایش استان را انجام دهیم که مرحله اول را نیز اجرا کردیم اما اعضای هیئت علمی هنوز برای انجام مرحله بعد رغبت نشان نمی دهند.

وی بیان کرد: به صورت پراکنده کارهای زیادی توسط دانشگاه انجام شده و استان به طور غیرمستقیم از آثار طرح های پژوهشی استفاده می کند.

فدائی درباره فعالیتهای صورت گرفته دانشگاه شهید باهنر کرمان در جهت افزایش ارتباط با صنعت و جامعه نیز گفت: عقد قراردادهای طرح های پژوهشی برون دانشگاهی به تعداد 38 فقره با جذب گرانت بالغ بر 15 میلیارد ، عقد تفاهم نامه همکاری با اداره کل منابع طبیعی استان کرمان، برگزاری بیش از 25 دوره جوار دانشگاه جهت تقویت مهارت دانشجویان و ... از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه بوده است.

از فعالیت سیاسی دانشجویان در چهارچوب قوانین حمایت می‌کنیم

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در ادامه درباره فعالیت های سیاسی و فرهنگی در دانشگاه اظهار کرد: فعالیت سیاسی دانشجویان در چهارچوب قوانین آزاد است و از آن حمایت می کنیم، زیرا دانشجو باید به مسائل کشور حساس باشد. دانشجویان مسوولان آینده کشور هستند و موضوع سیاست بخشی از اداره کشور است.

وی افزود: ما علاقمند هستیم که دانشجویان فعالیت سیاسی داشته باشند و دانشگاه شهید باهنر از این نظر با نشاط و فعال باشد ضمن اینکه باید جایگاه ها حفظ شود.

فدائی با اشاره به اینکه نظارت بر فعالیت های سیاسی در شرح وظایف معاونت فرهنگی دانشگاه وجود دارد، تصریح کرد: تلاش می کنیم فعالیت های فرهنگی در جهت مبانی تربیتی دانشجویان باشد برای انجام فعالیت های سیاسی همکاری داریم مگر جایی که احتمال داده ایم که ممکن است فضای دانشگاه متشنج شود و در هر حال حاضر مشکلی نداریم.

تحرک محسوسی در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه به وجود آمده است

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان درباره فعالیت های فرهنگی اظهار کرد: به شهادت دانشجویان، تحرک محسوسی در فعالیت های فرهنگی به وجود آمده است و معاونت فرهنگی دانشگاه باهنر در جشنواره حرکت رتبه نخست کشور را در سال جاری کسب کرد.

فدائی درباره فعالیتهای پژوهشی دانشگاه باهنر کرمان نیز گفت: حوزه ی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر کرمان،برنامه های خود را جهت تحقق مأموریت دانشگاه های تابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تدوین نموده است و در این برنامه، معتقد به آن است که تحقیقات، پل ارتباطی جهت رساندن علم به فناوری است.

وی با بیان اینکه توسعه مرزهای دانش و نیز تحقیقات بنیادی دارای جایگاه ویژه ای در این حوزه می باشند اظهار کرد: عقد قرارداد طرح های پژوهشی درون دانشگاهی 25 میلیون ریالی با اعضای هیأت علمی جدیدالاستخدام، چاپ و انتشار 10 عنوان کتاب ترجمه و تألیف در سال اخیر، چاپ و انتشار 7 مجلات ادواری علمی پژوهشی، چاپ و انتشار مجله علمی ترویجی مطالعات ایرانی، اقدام جهت دریافت درجه برای مجله پژوهش های تعلیم و تربیت اسلامی و مجله جغرافیا، تأسیس کمیته علم سنجی از خرداد ماه 1393جهت افزایش کیفیت تولیدات علمی و ارتقاء جایگاه دانشگاه در میان دانشگاه های جامع کشور و ... از جمله فعالیتهای پژوهشی دانشگاه شهید باهنر کرمان در این مدت بوده است.

نوبت دیگران است که انجام وظیفه کنند

وی درباره شایعات نامزد شدن خود در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی نیز به ایسنا گفت: این بحث فقط یک شایعه است و واقعیت ندارد من وظیفه ام را در این زمینه انجام داده ام و نوبت دیگران است که انجام وظیفه کنند.

فدایی درباره تجلیل از مرحوم افضلی پور بنیانگذار دانشگاه شهید باهنر کرمان هم گفت: هر ساله مراسم ملی جایزه افضلی پور را برگزار می کنیم که در این مراسم از مرحوم افضلی پور و خانواده ایشان تجلیل می شود. همچنین سال آینده چهلمین سال تاسیس دانشگاه است که به این مناسبت برنامه های اجرا و از مرحوم افضلی پور و همسر ایشان نیز تجلیل می شود.

7 اسفندماه سال جاری؛ سومین همایش دانش آموختگان دانشگاه شهید باهنر کرمان

 وی تصریح کرد: انجمن دوستداران دانشگاه را در سال جاری احیا و همایش این انجمن را به منظور دریافت نظرات دوستداران دانشگاه برگزار کردیم و در هفتم اسفندماه سال جاری نیز سومین همایش دانش آموختگان دانشگاه شهید باهنر را برگزار خواهیم کرد.

 فدائی بیان کرد: دانشگاه شهید باهنر بیش از 65 هزار فارغ التحصیل از ابتدای فعالیت تاکنون داشته و برگزاری همایش دانش آموختگان به ارتقاء دانشگاه کمک می کند.

 رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان درباره اختلاف دانشگاه و تربیت بدنی بر سر زمین دانشکده تربیت بدنی گفت: قانون مرجع حل اختلاف را مشخص کرده و دو طرف ادله خود را ارائه کرده اند و هر نتیجه ای که قانون اعلام کنند، می پذیریم.

 وی درباره بودجه دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه مرکز تربیت نیروی انسانی می باشد و سئوال این است که دولت چقدر برای جایگاه تربیت نیروی انسانی اهمیت قائل است.

 استفاده از فاینانس خارجی برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه دانشگاه

 فدائی با بیان اینکه باید منابع دولت با اولویت تقسیم شود، تصریح کرد: اگر نیروی انسانی خوبی تربیت شود، می تواند به دولت و جامعه کمک کرده و خودش تولید منابع داشته باشد. برای تربیت نیروی انسانی کارامد نیاز به آزمایشگاه، کارگاه و امکانات داریم و خواسته ما از دولت، توجه به جایگاه دانشگاه در اولویت بندی هاست.

 رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان بیان کرد: به معاون اول محترم رییس جمهور پیشنهاد دادیم که برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه دانشگاه از فاینانس خارجی استفاده کنیم که موافقت شده و دنبال هستیم که بخشی از مشکلات از این طریق حل شود.

 وی افزود: در سال جاری تخصیص بودجه دانشگاه را به طور کامل دریافت نکرده ایم و به دلیل افزایش برخی هزینه ها که در تصویب بودجه پیش بینی نشده بود، مقداری کسری بودجه داریم.مشکلات را به مرکز منتقل کرده  ایم و امیدواریم رفع شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟

قیمت طلا و سکه کاهشی شد

رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای لحظه‌ای استان کرمان را فرا می گیرد

کشف 30 میلیارد لوازم خانگی قاچاق در کرمان

موارد ابتلا به سرخک در رفسنجان در حال افزایش است؛ هشدار مرکز بهداشت به خانواده‌ها برای تزریق واکسن

صعود قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار

کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند

درخشش ورزشکاران کرمانی با 3 عنوان قهرمانی لیگ برتر در سال جدید

عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان دستگیر شد

کرمان جزو استان‌های با بیشترین فوتی در حوادث رانندگی

پربازدید ها

اصل واگذاری شرکت ذغالسنگ به عنوان بخشی از بدهی‌های صندوق بازنشستگی فولاد کار علمی نبود / واگذاری شرکت ذغالسنگ مشکلات را بیشتر کرده است

هواشناسی کرمان هشدار سطح نارنجی صادر کرد

تمام مناطق استان کرمان تحت تاثیر سامانه بارشی؛ هواشناسی نسبت به وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد

آمار افزایشی مبتلایان به مالاریا در کشور

خطر تکرار فاجعه‌ای مشابه بم در بافت‌های فرسوده کشور

سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب دستگیر شدند

افزایش طول عمر با بالا و پایین رفتن از پله

7500 دانش‌آموز ترک تحصیل کرده کرمان را مرکز آمار اعلام کرده / این آمار را قبول نداریم

خدمات به اتباع خارجی صرفا با کارت شناسایی جدید و مدارک معتبر انجام می‌شود

پلمب 2 واحد تولید بلوک سقفی غیراستاندارد در شهر کرمان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)