کد خبر: ۲۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
ارسال به دوستان
ذخیره
رییس کل دادگستری کرمان خبر داد:
موحد بر جلب مشارکت عمومی تاکید کرد و گفت: جامعه اگر درک صحیحی از جرم نداشته باشند، ایجاد امنیت را از پلیس و دستگاه قضایی مطالبه خواهد کرد و انتظار برخورد حذفی و سخت با مجرمان را دارد.
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در راستای تغییر نگرش مردم در حوزه پیشگیری از وقوع جرایم به مدد رسانه‌ها نیاز داریم تا عوامل افزایش و کاهش نرخ جرم را مطرح و تحلیل کنند.

به گزارش گفتارنو یدالله موحد در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: عملیات کاغذی موجب پیچیده شدن موضوعات و جرایم می‌شود.

وی با اشاره به افزایش 10 درصدی ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی استان کرمان در سال گذشته گفت: این افزایش ورودی به دستگاه قضایی یک هشدار به شمار می‌رود تا اقدامات حوزه پیشگیری از وقوع جرایم با جدیت بیشتری دنبال شود.

موحد تاکید کرد: ارتقای کیفی سطح زندگی در جامعه از درخواست ها و انتظارات مهم مردم است و در این رابطه به هر میزان که امنیت در جامعه بیشتر باشد، سطح کیفی زندگی افراد نیز افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر این که هر کدام از افراد جامعه باید عامل پیشگیری از وقوع جرم باشند افزود: بدون مشارکت مردم پیشگیری از وقوع جرم محقق نمی شود و تلاش ها اثرگذار نخواهد بود.
موحد بیان کرد: ارتقای کیفی سطح زندگی در جامعه از درخواست‌ها و انتظارات مهم مردم است و در این رابطه به هر میزان که امنیت در جامعه بیشتر باشد، سطح کیفی زندگی افراد نیز افزایش خواهد یافت.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اگر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دچار آفت عملیات کاغذی شویم انباشتی از مصوبات مختلف را خواهیم داشت که نیازهای جامعه را پاسخگو نخواهد بود.

موحد افزود: نیازمند این هستیم که مردم واقعیت جرم را درک کنند و بدانند حرکت در حوزه پیشگیری اثرگذارتر از برخوردهای قضایی و پلیسی است.

رییس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان با اشاره به نگاه واقع بینانه موجود در قوه قضاییه به منظور پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد: اگر این دیدگاه دنبال شود شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: برنامه ها و رهنمودهای حوزه پیشگیری از وقوع جرم باید اثرگذار باشد تا مردم شاهد کاهش جرایم و ارتقای سطح کیفی زندگی افراد جامعه باشند.

موحد بر جلب مشارکت عمومی تاکید کرد و گفت: جامعه اگر درک صحیحی از جرم نداشته باشند، ایجاد امنیت را از پلیس و دستگاه قضایی مطالبه خواهد کرد و انتظار برخورد حذفی و سخت با مجرمان را دارد.

وی افزود: نتیجه مطالبه عمومی از پلیس و دستگاه قضایی برای حذف عوامل وقوع جرایم، افزایش جمعیت کیفری در زندان ها و افزایش تعداد افراد سابقه دار خواهد بود که در نتیجه نرخ جرم در جامعه بالا می رود و تبعات منفی دیگری نیز خواهد داشت.

این مقام قضایی از انسان، جامعه، زمان و مکان به عنوان عناصر اصلی جرم یاد کرد و گفت: اگر مردم برای شناسایی و کنترل عوامل ایجاد جرایم همکاری کنند، پیشگیری و تدابیر انسان دوستانه برای پیشگیری نتیجه متفاوتی خواهد داشت.
وی گفت: سال گذشته شاهد کاهش سه درصدی آمار طلاق در جامعه بوده ایم و اگر بازرسی و نظارت بیشتری بر برنامه های در حال اجرا در این حوزه داشته باشیم، موجب بهبودی اثرگذار این اقدامات خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید برنامه های سال گذشته در حوزه خانواده و طلاق را بررسی کرده و نقاط ضعف را حذف و نقاط قوت را ارتقا دهیم.

موحد گفت: 33 درصد افرادی که برای مشاوره به مراکز تحت نظر بهزیستی مراجعه کرده اند، موفق به بازگشت به زندگی مشترک شده اند که جای تقدیر دارد و می توان با تداوم این برنامه ها موفقیت های آتی را افزایش داد.

وی تاکید کرد: برنامه های پیشگیری از جرم باید ملی باشد تا همه دستگاه ها و نهادهای کشور در فعالیت های خود به موضوع پیشگیری از وقوع جرم توجه داشته باشند.

وی گفت: اگر نگاه پیشگیری از جرم در همه دستگاه‌ها وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات براحتی برطرف می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان پیشگیری محیطی را از اولویت های موضوع پیشگیری از جرم در دنیا عنوان و اظهار کرد: مجموعه دست اندرکار باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

زمان و مکان برنامه‌های بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و هیات همراه در کرمان اعلام شد

رهبر انقلاب 5 روز عزای عمومی اعلام کردند

توضیحات مهم سخنگوی شورای نگهبان درباره روند قانونی اداره کشور در پی شهادت رئیس جمهور

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در کرمان

آموزش و پرورش: تمامی آزمون‌های مدارس امروز برگزار می‌شود

بیانیه هیات دولت در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

رئیس‌جمهور ایران در حین خدمت‌رسانی به مردم به شهادت رسید

کشف بالگرد رئیس جمهور/ آثاری از زنده بودن سرنشینان مشاهده نشده است

سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی

این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کند

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در مناطق مختلف کرمان

پیش بینی هواشناسی از وزش باد و گرد و خاک در کرمان

دانش آموزان نگران دریافت کارت ورود به جلسه آزمون‌های نهایی نباشند

پانسمان‌های سوختگی بیمه نیست، اغلب بیماران قادر به تهیه آن نیستند / گلایه از غیراستاندارد بودن تخت‌های سوختگی کشور

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی هوا در کرمان

امکان ثبت نام سرویس مدرسه از اول خرداد

ریزش زغال سنگ جان کارگر معدن کوهبنان را گرفت

مسئولان ذغالسنگ استان به دستگاه قضایی احضار شدند

این غذاها عمرتان را کوتاه می‌کند

بیش از 7700 مددجو از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

افرادی که کارت سوخت آنها خارج از طرح کدینگ است به شرکت نفت مراجعه کنند   (۱ نظر)