کد خبر: ۴۷۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
ارسال به دوستان
ذخیره
گفتارنو بررسی می‌کند
گفتارنو: مرگ ناگهانی مرحومه زهرا لری عضو ادوار شورای شهر و عضو علی‌البدل دوره فعلی شورای شهر کرمان حاشیه‌های زیادی در فضای مجازی به همراه داشته است. زهرا لری عضو چهار دوره شورای شهر کرمان که شغل اصلی او نیز معلمی است. لری متولد 1345 بود و تا همین اواخر مسئولیت یک دبیرستان دخترانه را بر عهده داشت.

چرا مرگ زهرا لری حاشیه‌ساز شد/ همه واکنش‌ها به درگذشت عضو پیشین شورای شهر کرمان

گفتارنو: مرگ ناگهانی مرحومه زهرا لری عضو ادوار شورای شهر و عضو علی‌البدل دوره فعلی شورای شهر کرمان حاشیه‌های زیادی در فضای مجازی به همراه داشت.

زهرا لری عضو چهار دوره شورای شهر کرمان که شغل اصلی او نیز معلمی است. لری متولد 1345 بود و تا همین اواخر مسئولیت یک دبیرستان دخترانه را بر عهده داشت.

مدتی پس از درگذشت وی رسانه‌های برون مرزی مدعی شدند که زهرا لری به دلیل عدم همکاری لازم در خصوص معرفی عوامل اعتراضات صورت گرفته در مدرسه تحت مدیریت خود، ابتدا از سمت خود برکنار و سپس به دلیل فشار ناشی از این اتفاق دار فانی را وداع گفته است.

زهرا لری اگرچه چهره‌ای سیاسی به شمار نمی‌آمد و بیشتر در زمره چهره‌های فرهنگی و اجتماعی قرار داشت، اما حضور او در لیست اصولگرایان از او چهره‌ای نزدیک به اصولگرایان ساخته بود.

اما در عین حال او در دو انتخابات اخیر شورای شهر کرمان یعنی انتخابات سال 1396 و 1400 در لیست اصولگرایان قرار نگرفت اما توانست به صورت مستقل آرای خوبی را کسب و و در هر دو انتخابات به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شود. 

زهرا لری از جمله اعضای شورای شهر کرمان بود که پس از پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات سال 1396 نبست به نتایج انتخابات اعتراض کرد.  در ماجرای پرسروصدای تخریب خانه شهر کرمان که پیشنهاد استاندار وقت کرمان بود زهرا لری در جمع مخالفان تخریب خانه شهر قرار داشت. او همچنین سال 1395 و سه سال قبل از شهادت فرمانده سپاه قدس از ساخت تندیس سردار سلیمانی خبر داده بود.

زهرا لری در دوره قبل شورای شهر پس از استعفای چند عضو شورای شهر توانست وارد شورای شهر کرمان شود. او در عین دارا بودن سبقه اصولگرایانه اما تعامل خوبی با اصلاح‌طلبان شورای شهر داشت. 

حسین چناریان عضو فعلی و سابق شورای شهر کرمان با اشاره روحیات زهرا لری گفته است: مرحومه چندین دوره نماینده مردم کرمان در شورای شهر بود و با توجه به سوابق خدمتی وی، مرحومه لری، فردی فوق العاده دلسوزی در حوزه مسائل فرهنگی و اجتماعی و همچنین مدافع قشر بانوان بود.

این عضو شورای شهر کرمان در خصوص اخباری که اخیرا درباره وی منتشر شده به راه آرمان گفته: آنچه که امروز رسانه‌های معاند مطرح می کنند، هیچکدامشان حقیقت و واقعیت نیست و مطلب که نسبت به مرحومه مطرح کردند، صرفا دروغ پردازی و کذب است.

چناریان با یادآوری اینکه «مردم کرمان و کسانی که با مرحومه لری کار کرده‌اند و از وی اطلاع داشتند، می‌دانند مرحومه انسانی فوق العاده متدین، حزب اللهی، دلسوز و ولایی بود» و مطالب مطرح شده اخیر درباره او را  تکذیب کرده است.

همسر مرحومه لری نیز به خبرگزاری فارس گفته که : او به شدت انقلابی بود، هر وقت حضرت آقا سخنرانی داشت، همه خانواده را جمع می کرد و جلوی تلویزیون می نشاند، حتی همین روزها هم با سختی سخنرانی حضرت آقا را تا آخر گوش کرد، همیشه به ایشان می‌گفت رهبر حکیم.

مدیرکل آموزش و پروش استان کرمان نیز درباره اخبار منتشر شده درباره مرحومه لری گفته است: اصلاً در مدرسه‌ای که او در آنجا حضور داشت، ماجرایی تحت عنوان یورش نیروهای امنیتی رخ نداده است که بخواهد منجر به سکته قلبی او شود.

رضا رضایی در تشریح تغییر مدیریت مدرسه گفته: این مدیر مدرسه به دلیل کسالت با بنده تماس گرفته بود و از من خواسته بود که فرد دیگری را جایگزین او کنیم.

وی اضافه کرده: مرحوم لری مدت‌ها بود که به علت بیماری در بیمارستان به سر می برد و روزهای محدودی را در مدرسه حضور داشت.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
2
6
ببینید چرا الکی و به کذب مرحومه زهرا لری رو میگید از بیماری رنج میبرده؟؟اتفاقا خیلی هم سالم بودن و از لحاظ روحی و جسمی هیچگونه مشکلی نداشتند و مرتب هرروز سرکارشون تا آخر وقت بودن،،شما چی باخودتون فکر کردین که این قینوثارو تحویل ما مردم میدین؟؟اگه حتی یک خدمتکار ساده که در استخدام آموزش و پرورش و یا هر نهاد دیگه‌ای باشه و بدلیل بیماری نتونه مرتب در محل کارش حاضر بشه،سریعا اقدامات لازم رو جهت بازنشستگی زودتر از موعد و پرداخت کامل سنوات و حقوق و مزایا برای اون شخص انجام میشه،،چه برسه که مرحومه لری یک پست و سمت مهمی در راس نهاد آموزش و پرورش و شورای شهر استان کرمان داشتند،،درضمن:"سلامت کامل روحی، جسمی در حد برخورداری از نعمت بینایی، شنوایی و گویایی"...این یکی از بندهای بسیار مهم و حساس در قانون انتخاب اعضای شورای شهر هر استان میباشد و همچنین از قوانین بسیار تا بسیار مهم انتخاب یک مسئول و مدیر و رئیس یک مرکز آموزشی و مدرسه میباشد،اون هم یک چنین مدرسه مهم و شناخته شده و بسیار خاص که نمونه کشوری،دولتی، مردمی هسته و سالانه تمام 100درصد دانش‌آموخته‌های این مدرسه و دبیرستان مقام نخبه‌های کشوری رو کسب میکنن....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
2
6
دروغ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۱
2
7
خدا لعنت کسانی رو که دروغ می گویند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
2
4
گفتارنو بیشرف نباش...
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
2
5
هنوز دانش آموزا و بقیه پرسنل دبیرستان زنده هستن خداروشکر. برکناری اجباری و واکنش ایشون به این ماجرا رو هم یادشونه. شاید شرایط برای انتشار حقایق نباشه ولی اجباری هم برای انتشار دروغ نیست . فقط تاسف
مانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
7
2
معلم دوست من وهمسایه شون بوده از خرداد مریض بودن
الکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
1
0
اگر لری بوده پس چرا کرمونی بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
الان اونهایی که فامیلشون «شیرازی» هست شیرازی هستند؟ یا همه کسانی که فامیلشون کربلایی هست اهل کربلا هستند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

آخرین قیمت طلا، سکه و ارز دوشنبه ۲۸ اسفندماه1402

رییس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان هشدار داد: مطالبه مهریه و درخواست طلاق بیشترین پرونده‌های دادگاه خانواده کرمان

اضافه‌وزن؛ معضل اصلی تعطیلات نوروزی/ چاقی مهمترین علت ابتلا به دیابت نوع ۲ است

وقوع باران و طوفان شن طی روزهای آینده در مناطقی از کرمان  

خروجی جشنواره رسانه و عدالت باید پیشگیری از وقوع جرم باشد

تهدید به انتشار تصاویر خصوصی زن جوان با انگیزه اخاذی

خودروهای حادثه‌ساز تا ۷۲ ساعت توقیف می‌شوند

استان کرمان در حوزه میراث ناملموس در صدر قرار دارد

101 مصدوم و  چهارکشته تصادفی طی 24 ساعت در کرمان

آخرین پیش بینی هواشناسی از وضعیت هوا در کرمان

پربازدید ها

جزییات نامه جدید حسن روحانی به شورای نگهبان: ادعاهای پنج‌گانه شورای نگهبان شامل انتسابات کلی است/ مستندات ردصلاحیت کامل و مکتوب ارائه شود

سیدحسن خمینی: وقتی جامعه دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی است، بحث از اندیشه سیاسی بیهوده است/ یک راه بیشتر نیست و آن آشتی با مردم است

مرعشی: «آراء باطله» یعنی مردم رنجیده‌اند و از سیاست فاصله گرفته‌اند / باید مردم را قانع کنیم

چرا لاریجانی را به خاطر دخترش ردصلاحیت می‌کنند اما قالیباف به خاطر پسرش ردصلاحیت نشد؟

هشدار روحانی اصلاح طلب به مدیران حوزه های علمیه: به افراد معمم آداب معاشرت بیاموزید/ جامعه ایران روی بشکه باروت قرار گرفته است

مسکن و سرمایه‌گذاری مهمترین اقدامات استان در سال آینده است

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)