کد خبر: ۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
ارسال به دوستان
ذخیره
استاندار کرمان در جمع روحانیون کرمانی مقیم قم
استاندار کرمان با اشاره به اینکه تاکنون 75 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کرمان منعقد شده است، افزود: اگر اختیارات لازم به استاندار داده شود نه تنها استان کرمان را اداره می‌کنیم بلکه با توجه به ظرفیت‌هایی که در کرمان وجود دارد توانایی اداره استان‌های فقیر را هم داریم.

 استاندار کرمان با تاکید براینکه از نظرات و پیشنهادات روحانیون در راستای توسعه استان استفاده خواه شد، گفت: فرهنگ اقتصادی از مسیر روحانیون در جامعه محقق خواهد شد.

به گزارش گفتارنو علیرضا رزم حسینی در نشست هم اندیشی با روحانیون کرمانی مقیم قم که با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: روحانیون و علمای کرمانی نباید نسبت به توسعه استان بی تفاوت باشند زیرا فرهنگ اقتصادی از مسیر روحانیون در جامعه محقق خواهد شد.

وی به قیام خونین مردم قم در 19 دی نیز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: امروز عزت و آبروی ما از شهدا و امام خمینی (ره) است.

استاندار کرمان با اشاره به هفته وحدت و میلاد فرخنده و با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع)، یادآور شد:  متاسفانه هم اکنون بحث نفاق و تفرقه، جامعه اسلامی را تحت الشعاع خود قرار داده است و هر روز بر بی اعتمادی عمومی می افزاید لذا راهی جز برگشت به اخلاق نداریم، این وظیفه ای سنگین بر دوش همه به خصوص علماء و رهبران حکومت هایی است که به نوعی از این نفاق رنج می برند.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: با وجود همه منابع و ذخایر موجود در منطقه متاسفانه کشورهای اسلامی نتوانسته‌اند یک وحدت و همدلی همگانی ایجاد کنند.

استاندار کرمان گفت: بزرگترین دشمن انسان ها جهل است چرا که جامعه و افراد جاهل از اصول اخلاقی به دور هستند لذا ما نیازمند اتحاد و برادری برای مبارزه با فقر و محرومیت هستیم.

رزم حسینی افزود: وحدت و برادری است که می‌تواند عمران و آبادانی را به وجود آورد و اگر اتحادی که از بدو انقلاب اسلامی به وجود آمد ادامه یابد، شاهد رفاقت پایدار شیعه و سنی خواهیم بود.

وی یادآور شد: همه کرمانیان در هر کجای از کره خاکی باشند نسبت به استانشان تعصب دارند لذا باید از نزاع ها و حاشیه های سیاسی پرهیز و از ظرفیت همه جناح های سیاسی برای سازندگی و توسعه استان استفاده کرد.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: در بدو ورود به استانداری کرمان بدهی قابل ملاحظه‌ای داشتیم و شرایط سختی نیز بر استان حاکم بود و از آنجایی که قصد دولت در استان کرمان بکارگیری همه توان برای پیشرفت و توسعه بود بنا را بر اعتدال و تعامل با همه گروه‌ها گذاشتیم.

رزم حسینی گفت: با توجه به تجربیات دوران دفاع مقدس و فعالیت در بخش خصوصی، به این نتیجه رسیدم که صاحبان همه سلایق و تفکرات سیاسی درون نظام که به قانون اساسی وفادار هستند می توانند حول محور ولایت و توسعه با
یکدیگر همکاری کنند.

وی افزود: در حوزه مسائل اقتصادی به دنبال ایده‌هایی بودیم تا از همه ظرفیت ها برای توسعه استان استفاده کنیم و نقش ائمه جمعه را به عنوان ناظران طرح مورد تاکید قرار دادیم.

استاندار کرمان یادآور شد: هم‌افزایی دستگاه‌ها و مدیران اجرایی استان برای مبارزه با فقر و محرومیت ثمره مدل مثلث توسعه اقتصادی در استان کرمان بود.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: با همراهی مسئولین مسیر جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان کرمان باز شد و تاکنون 75 هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه‌ سرمایه گذاری منعقد شد.

وی گفت: جلسات مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان‌های کرمان نیز برگزار شده و همه در جهت خدمت به مردم این سرزمین و در شان نظام جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند.

استاندار کرمان با تاکید براینکه کشور نیازمند توسعه و پیشرفت است بنابراین نقش روحانیان باید پررنگ‌تر شود، افزود: گروهی فکر می کنند که روحانیون نباید در امور توسعه ای دخالت کنند، اما بحث دخالت مطرح نیست بلکه بحث مسئولیت شرعی است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه ائمه جمعه در استان کرمان به‌عنوان ناظرین مدل مثلث توسعه اقتصادی می باشند، خاطر نشان کرد: مدل مثلث توسعه اقتصادی برای پیشرفت دیار کریمان تدوین شده و همه ارکان حکومت در این طرح دیده شده‌اند.

وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی نیازمند همکاری و همدلی همگان است و مبارزه با فقر فرهنگی و فقر اقتصادی هم باید توسط روحانیان انجام پذیرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه برخی موانع قانونی بر سر راه اجرای موافقتنامه‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد، گفت: بخش دولتی باید تلاش بیشتری برای رفع موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاران داشته باشد.

رزم حسینی افزود: 17 درصد طرح های سرمایه‌گذاری در استان کرمان تامین مالی و بیش از 6 درصد هم اجرایی شده است اما این رقم کافی نیست و باید پیگیری بیشتری انجام گیرد.

وی یادآور شد: معتقد هستیم که اگر بخواهیم در کرمان پیشرفت خوبی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم با پول دولتی و مدیریتی دولتی امکان‌پذیر نیست.

استاندار کرمان خاطر نشان کرد: مدیریت دولتی ما توانایی اداره شهرها را ندارد، شهرستان قلعه‌گنج را به عنوان یک شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در استان کرمان تعریف کردیم که با وجود ثروت فراوان اما مردم آن محروم و فقیر هستند.

رزم حسینی با اشاره به اجرای طرح شهر اقتصاد مقاومتی در قلعه‌گنج با همکاری بنیاد مستضعفان گفت: مطالعات این کار صورت گرفته و تا هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود تا تصدی‌گری دولت را کاهش داده و به بخش غیردولتی واگذار کنیم.

وی افزود: برخورد با حاشیه نشینی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و تاکنون 937 هکتار زمین رفع تصرف شده و و این طرح با جدیت در استان دنبال خواهد شد.

استاندار کرمان یادآور شد: مبارزه با حاشیه نشینی نتیجه همکاری همه دستگاه های اجرایی است که وارد میدان شدند و امروز یک کار بسیار ماندگاری در این بخش صورت گرفته است.

رزم حسینی خاطر نشان کرد: با وجود همه مشکلات در تحریم‌ها و فشارهای بین‌‌المللی اگر همدل باشیم و مردم را در سرنوشت خودشان دخیل کنیم و از اقتصاد و مشورت آن‌ها بهره ببریم، می‌توانیم تمام مشکلات را رفع کنیم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

انسداد 10 راه روستایی در بم و آبگرفتگی برخی از منازل روستایی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

کشف مواد مخدر و سلاح جنگي از قاچاقچیان مواد مخدر در ریگان

روستای چاه‌غلامعلی زرند مسدود شد  

رفع ۱۶ نقطه حادثه‌خیز و اجرای پل عابر پیاده در پنج نقطه حادثه‌خیز شهر کرمان

پیش‌بینی هواشناسی از وضعیت هوای کرمان طی امروز و فردا / روند افزایش دما از روز یکشنبه

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می‌شود

سیل و بارندگی  ۱۳۳ میلیارد تومان به بخش کشاورزی عنبرآباد خسارت وارد کرد

باند سازمان يافته قاچاق سوخت در کرمان منهدم شد

رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

ناصر فرشید به عنوان فرمانده انتظامی استان کرمان منصوب شد   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)