کد خبر: ۵۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
ارسال به دوستان
ذخیره
برخورد با زمین خواری محور نشست مطبوعاتی مسوولان
وی زمین خواری را مقدمه حاشیه نشینی دانست و گفت: در مقوله زمین خواری افرادی زمین های وسیع دولتی را تصرف و در این رابطه به برخی افراد ارزانتر و حتی مجانی زمین واگذار می کنند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمان گفت: اراضی شهرک گلها به حالت اولیه بر می گردد و مالکان آنها براساس کاربری اصلی می توانند استفاه کنند.

به گزارش ایرنا، محمدجواد کامیاب روز سه شنبه در نشست خبری مقابله با حاشیه نشینی در کرمان افزود: تاکنون یکهزار و 117 هکتار زمین تصرفی تخریب شده یا تغییر کاربری ها به حالت اولیه برگشته که یکهزار و 19 قطعه را شامل می شود.

وی تصریح کرد: تمامی کارهایی که تاکنون انجام شده مبتنی بر قانون بوده است و هیچگاه نخواسته ایم که خلاف قانون عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تدوین طرح مقابله با حاشیه نشینی در کرمان حدود پنج ماه زمان صرف شده است، گفت: دوم تیرماه 93 معاون رییس جمهوری بر اقدام جدی برای مقابله و برخورد با پدیده زمین خواری و حاشیه نشینی تاکید کردند اما خوشبختانه اقدامات این حوزه در کرمان از دی ماه 92 آغاز شد.

معاون استاندار کرمان به همکاری و تعامل نهادهای مختلف از جمله شهرداری، معاونت عمرانی استانداری، فرمانداری، اداره کل راه و شهرسازی، مدیریت امور اراضی و سایر دستگاه ها برای مقابله با حاشیه نشینی و برخورد با زمین خواری اشاره و از تاکیدات و راهنمایی های استاندار کرمان در این زمینه تقدیر کرد.

وی نبود نظارت دستگاه های اجرایی و متولی زمین و ساختمان، تصرف عدوانی زمین های دولتی، نبود برخورد قاطع با زمین خواران، سودجویی و فقدان آگاهی مردم را از جمله دلایل بروز حاشیه نشینی و زمین خواری ذکر کرد.

کامیاب بیان کرد: در روستای الله آباد کرمان، موضوع ساماندهی در کنار برخورد با حاشیه نشینی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در این رابطه ساماندهی واحدهای مسکونی و اراضی داخل محدوده مورد تاکید است که پس از انجام ثبت نام و پرداخت عوارض قانونی انجام می شود و واحدهای خارج از محدوده غیر قانونی هستند و در دستور تخریب قرار دارند.

کامیاب از تلاش های رسانه ای در زمینه آگاهی بخشی به مردم تقدیر کرد و افزود: از اقدامات خوب صدا و سیما تشکر کرده و جاهایی که احساس می شود کوتاهی کرده اند، انتقاد می کنیم.

وی به اجرای طرح کمربند سبز نیز اشاره کرد و گفت: انتقاد مطرح شده در این زمینه نابجا بوده و در حال حاضر پس از بازنگری های انجام شده، کمربند سبز روی محدوده شهر کرمان حرکت می کند و تا جایی که می شده خط محدوده را به این کمربند منتهی شده است. 

وی اظهار کرد: طرح کمربند سبز در گذشته تصویب شده و پس از بازنگری و اجرایی شدن آن، در زمان استاندار کنونی آغاز شده است که اگر بدون همکاری سایر دستگاه ها آن را اجرایی کنیم به 42 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و در این رابطه از ارگان های مختلف کمک گرفته ایم و 12 و نیم کیلومتر از مجموع 70 کیلومتر را توسط شهرداری کرمان انجام داده ایم.

معاون استاندار کرمان درباره شهرک گلها نیز اظهارکرد: اراضی شهرک گلها به حالت اولیه بر می گردد و مالکان آنها براساس کاربری اصلی می توانند استفاه کنند.

وی گفت: 20 زمین خوار بزرگ و دانه درشت در استان کرمان شناسایی شده اند که برخورد قانونی با آنها انجام خواهد شد.


بخشی از توفیق حاصل شده در حوزه برخورد با زمین خواری و تغییر کاربری مرهون اطلاع رسانی رسانه ای است

فرماندار کرمان گفت: در حوزه مقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری فقط به تخریب اکتفا نمی کنیم و با متخلفان و مجرمان از طریق دستگاه قضایی و ضابطان این دستگاه اقدام می کنیم.

 محمدعلی توحیدی روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه به حوزه مورد تهاجم حاشیه نشینی، زمین خواری و تغییر کاربری اراضی در کرمان اشاره کرد و افزود: در مجموع 31 نقطه از این مکان ها با بیش از یکهزار و 536 هکتار وسعت در قالب 10 هزار قطعه شناسایی شده اند.

وی بیان کرد: از مجموع 31 منطقه شناسایی شده، حدود هشت مورد را انجام داده ایم که وسعت زیادی داشته اند اما بخش های دیگر نیز بخشی تا پایان سال و بخشی سال آینده انجام خواهد شد تا هیچ گونه حاشیه نشینی نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: بدون هیچ گونه ملاحظه کاری و مسایل حاشیه ای در حوزه مقابله با حاشیه نشینی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی اقدام می کنیم.

فرماندار کرمان گفت: حرکت ارزشمند و مهمی در موضوع مقابله با حاشیه نشینی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی به همت استانداری، معاونت عمرانی استانداری، شورای تامین، شهرداری، دستگاه قضایی و سایر نهادهای دست اندرکار انجام شده است.

وی افزود: با همکاری و تعامل موجود بین دستگاه های مختلف توفیق داشته ایم که اراضی زراعی و باغی که در گذشته هم تغییر کاربری داده شده بودند را شناسایی کرده و به کاربری اصلی خود بازگردانیم.

توحیدی تاکید کرد: بخشی از توفیق حاصل شده در حوزه برخورد با زمین خواری و تغییر کاربری مرهون اطلاع رسانی رسانه ای است.

وی از همراهی خوب مردم کرمان تقدیر کرد و گفت: نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سفر به استان کرمان تاکید کرد که اقدامات انجام شده در مقابله با حاشیه نشینی تا 500 سال آینده نیز قابل تقدیر است.

وی وسعت شهر کرمان را بیش از 13 هزار هکتار ذکر کرد و گفت: در صورت ادامه یافتن موضوع حاشیه نشینی و زمین خواری در آینده مشکلات بسیاری ایجاد می شد.

فرماندار کرمان تاکید کرد: حرکت ها در برخورد با پدیده زمین خواری، حاشیه نشینی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی با قدرت، قاطعیت و دقت دنبال می شود.

وی گفت: تجمعاتی 20 دی ماه در روز تخریب شهرک گل ها ایجاد شده و افرادی با ایجاد مزاحمت، سنگ پرانی و پرتاب اشیاء را داشتند که منجر به دستگیری چهار نفر شد و این افراد در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته اند.

توحیدی اضافه کرد: در حوزه مقابله با حاشیه نشینی و زمین خواری فقط به تخریب اکتفا نمی کنیم و با متخلفان و مجرمان از طریق دستگاه قضایی و ضابطان این دستگاه اقدام می کنیم.


اطلاعات دقیقی از مناطق حاشیه ای کرمان را در اختیار داریم


شهردار کرمان گفت:سال 82 که مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان بودم نامه ای را به مسوول مربوط نوشتم و بارها در روزنامه ها اطلاعیه داده شد که این شهرک غیرقانونی است.

به گزارش ایرنا، ابوالقاسم سیف الهی روز سه شنبه در نشست خبری حاشیه نشینی در کرمان افزود: اقدامات در شهرداری کرمان در حوزه قوانین و مصوبات شورای تامین و بر مبنای نظر قانونگذار انجام می شود.

وی زمین خواری را مقدمه حاشیه نشینی دانست و گفت: در مقوله زمین خواری افرادی زمین های وسیع دولتی را تصرف و در این رابطه به برخی افراد ارزانتر و حتی مجانی زمین واگذار می کنند.

وی خاطرنشان کرد: حاشیه نشین با جمعیت بالا نداریم و مجموع جمعیت آنها به 15 هزار نفر نمی رسد.

شهردار کرمان افزود: اطلاعات دقیقی از ساختمان ها، ساکنان، زمین ها، مالکان زمین ها و سایر اطلاعات مربوط به مناطق حاشیه ای کرمان را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه در بخش شهری و شهرسازی طرحی جامع و تفضیلی را در اختیار داریم، عنوان کرد: طرح جامع غیرقابل تغییر است و سال 64 اولین طرح جامع شهر کرمان مصوب و محدوده شهر در آن تعیین شده است.

سیف الهی گفت: باید هر پنج تا 10 سال پس از تصویب آن بازنگری می شد که بازنگری در سال 87 انجام شد و مورد تایید شورای عالی شهرسازی قرار گرفت و مصوب شد و 9 وزارتخانه آن را امضا کرده اند که افق این طرح 25 ساله است و نمی توان آن را تغییر داد مگر آنکه نیاز به توسعه با دلایل خاص باشد و مورد تایید قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شهر کرمان برای جمعیت مورد نیاز خود زمین و فضا در داخل شهر در اختیار دارد، افزود: در شهر کرمان با جمعیت کنونی، تراکم جمعیت در وسعت بیش از 40 نفر است و نرم منطقی 170 است که در برخی شهرها تا 400 نفر هم می رسد.

وی تراکم جمعیتی کم در شهر کرمان را موجب افزایش هزینه ها در امور شهری و افزایش هزینه های شرکت های گاز، آب، برق، امنیت، آموزش و پرورش و بهداشت دانست.

شهردار کرمان درباره شهرک گلها نیز بیان کرد: بشخصه سال 82 که مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان بودم نامه ای را به مسوول مربوط نوشتم و بارها در روزنامه ها اطلاعیه داده شد که این شهرک غیرقانونی است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار

گرم‌ترین صبح کشور در شهداد

استاندار کرمان: توسعه اقتصادی مستلزم توسعه فرهنگی است

کشف دو هزار قوطی شیرخشک احتکاری از انبار یک داروخانه در بم

رئیس سازمان سنجش کشور : دانش‌آموزان یک بار برای ترمیم نمره فرصت دارند/ زمان تمدید نمره

آغاز پیش‌فروش بلیت قطار برای نیمه اول خرداد از امروز

تشکیل پرونده قضایی به اتهام فساد در‌ یک باشگاه فوتبال کرمانی

جدیدترین قیمت طلا، سکه و ارز در بازار

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

تیراندازی منجر به جرح در نزاع خانوادگی در کهنوج

حضور زهرا نعمتی در پارالمپیک پاریس هنوز قطعی نیست

پربازدید ها

پیش بینی هواشناسی از وضعیت جوی کرمان

پیش بینی هواشناسی از وضعیت آب و هوای کرمان؛ روند افزایش دما تا اواسط هفته

خسارات اقتصادی و تهدید سلامتی ثمره بیماری‌های مشترک انسان و دام

هشدار یک متخصص داخلی از وضعیت نگران کننده چاقی در کشور

قریب به 20 هزار پرونده در کرمان با صلاح و سازش مختومه شد / نجات ۱۶۵ نفر از قصاص

اهدای اعضای بدن بانوی جیرفتی به سه بیمار نیازمند عضو

معاون دادگستری کرمان: وسایل نقلیه توقیفی برابر قانون تعیین تکلیف شوند

مدیرکل منابع طبیعی کشور عنوان کرد: ضرورت اجرای انجام عملیات آبخیزداری در جنوب کرمان

کشف 41 کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در بم

ثبت‌نام مدارس فقط با ثبت در سامانه املاک و اسکان

پر بحث

10 روستای استان کرمان به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب شدند   (۲۴ نظر)

عیدوک بامری که بود و چه رابطه‌ای با حاج قاسم داشت/ احمد یوسف زاده توضیح داد   (۶ نظر)

مشکل تامین زمین در کرمان برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن  وجود ندارد   (۴ نظر)

پیش بینی وضعیت آب و هوای کرمان   (۲ نظر)

ببینید| فیلم کامل سخنان سید حسین مرعشی در شبکه افق   (۲ نظر)

ببینید| گزارش تصویری گفتارنو از مراسم عزاداری منزل حاج ماشاءالله خدادادپور در کرمان   (۲ نظر)

امام جمعه سابق راور درگذشت   (۲ نظر)

صدور هشدار زرد هواشناسی؛ ورود سامانه بارشی نسبتا قوی به کرمان   (۱ نظر)

دو روستا و یک شهر استان کرمان به اینترنت پرسرعت متصل شدند   (۱ نظر)

بشنوید| نوحه خون گلوی حسین با صدای مداح کرمانی   (۱ نظر)